Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 23 oktober 2011

Mot varmare breddgrader

Snart lyfter planet mot värme, sol och semester. Det kommer att bli underbart.

Värmen får jag i och för sig tillräckligt av här hemma men dock inte av sol, utan av dessa j-a värmevallningar. :-) Tror jag har vaknat 4 gånger i natt av dem. Misstänker att de har ökat lite efter att jag har ökat i arbetstid, ingen aning men varmt blir det :-) Papper, tidningar, mappar, kartongark, anteckningsblock, allt som går bra att vifta och fläkta med används flitigt.
Jag har kollat hur många gånger som helst så att jag inte har glömt att packa mina antihormontabletter. Vad händer om man skulle glömma att ta dem under en vecka?

Packa och packa, för mig är det så svårt att begränsa. Eftersom vi ska på en kombinerad sol och träningsresa blir det en hel del olika kläder. Dessutom är det inte så värst varmt på kvällen, vilket kanske kräver en kofta eller två. Nåväl, jag är klar nu, det får räcka (blir säkert över) Det ska (enligt andra som varit där) finnas en del shopping, men då är frågan om det finns i Min storlek. Det blir väl XXXXL. :-) Hoppas de säljer solfjädrar, eller finns det bara i Spaninen?

Det här blir första utlandsresan efter operation och behandlingar. Har inte besökt så många stränder de senaste åren. Undrar hur det kommer att kännas? Lite pirrigt är det att visa upp sig i bikini och baddräkt. Samtidigt som jag säger till mig själv, men vad gör det, ingen kommer ändå att bry sig.
Vi ska njuta, njuta och njuta, samt ladda batterierna inför de mörka kalla månader som nalkas.

Igår var reportaget i tidningen Norrbottens Kurirens C-magasin. Tyvärr har jag ingen adress att länka till ännu, men jag lovar att göra det så fort det går.
Är mycket nöjd med resultatet och bilderna blev bra. Enligt min man är jag en riktig snygging:-) Puss på dig.

Vill avsluta med att tacka alla ni läsare och ge er några ord på vägen:

Det är värt att fira att du är så bra som du är!

Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!

Sköt om er, vi hörs om drygt en vecka.
KRAMAR i massor

6 kommentarer:

  1. Är jätteglad för att nu ska ut att resa - det blir nog skönt ! Njut - klem Ingrid

    SvaraRadera
  2. Käraste vän!! NJUT av resan!!!

    Mina vallningar försvann efter bara en vecka efter att jag började med hormonplåster på rumpan!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa och ha det underbart, njut massor :)
    Kramar Lisbet

    SvaraRadera
  4. Ha en bra resa sköt om er njut varje dag, repotaget var jättefint!
    Kram Ulla en följare av din blogg härliga kvinna!

    SvaraRadera