Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 15 november 2011

Artikeln i C- Magasinet

Hej alla kära vänner, äntligen är jag tillbaka till min blogg.

Det har varit en så intensiv tid efter att vi kom hem från Turkiet så min ork har inte räckt till för detta. Har läst andras bloggar men skrivandet har varit på sparlåga. Ska försöka återkoppla på lite av det som hänt sedan sist men i olika inlägg.

Mitt första inlägg handlar om artikeln i Norrbottens Kuriren som publicerades den 22 oktober.Känner mig nöjd med innehållet och ångrar absolut ingenting. Däremot är vi alla olika, med olika erfarenhet och denna handlar om mig.

Ni kan läsa artikeln HÄR.

Kram

3 kommentarer:

  1. Jag gillar att läsa dina inlägg och det är klart att du får ha paus mellan dem om du vill och behöver. Vilken fin artikel. Jag är övertygad om att du kommer att göra en bra insats för andra bröstcancerdrabbade. Om du känner för det, skulle det vara intressant att veta vad det innebär med en sådan uppgift. Hoppas att resan var skön. Skulle tro det! Och med dottern också! Nyttigt för mor och dotter att rå om varandra så där efter en jobbig tid. Ha en mysig höst.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag glömde alldeles att skriva vad vansinningt snygg du är!

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket Åsa :-)
    Jag kommer att få mer info om vad det innebär att vara kontaktperson, men i det stora hela är det att finnas till för andra om det behövs, då via telefonsamtal från drabbade eller anhöriga. Att lyssna framförallt. Om detta går vägen så måste jag gå en utbildning först. En kontaktperson tar inte kontakt med drabbade utan de ska hitta till oss, förhoppningsvis med hjälp av bröstsköterskan, som informerar om att vi finns. Just för unga kvinnor finns det ingen kontakt här i Norrbotten, vad jag vet. Vi har haft men inte nu.
    kram

    SvaraRadera