Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 31 augusti 2011

Livet går vidare..med massa blåmärken


Livet går vidare trots att saknaden av vår kära Niro är stor.
Det har hänt en hel del efter det. Jag har flyttat till ett nytt kontor och som ni kan se på bilden så har jag även försökt piffa upp det lite men lite ljuslyktor och kort. Ett ljust och fint rum, något varmt. Delar rummet med en arbetskamrat och vi har skruvat ned termostaten till lägsta grad. Att jag har mina vallningar gör inte saken så mycket bättre. :-) Åter igen är det slut på månaden och periodbokslut, så det är en hel del jobb.

I helgen var jag och Elin uppe i Arjeplog. Vi hälsade på en kär vän/ barndomskompis/ bäste kompis och hennes familj. Jag välkomnades med ett glas Amarone, ah kunde nog inte bli bättre. Min kompis och jag fick dessutom en stund för oss själva i skogen under lördagen. Lite jakt, motion och svampplockning, tre härliga timmar. Vi njöt av tystnaden, fågelflax (sådär), Qippers fina sök, härlig luft, svett och svamp. Elin var barnvakt under tiden, med lite hjälp.
Min man var på jaktprov hela helgen, så han hade fullt upp med sitt.

Zumbaträningen har kört igång igen, igår var det dax för premiär efter sommaruppehållet. Herregud vad jobbigt det var! Svettigt och varmt, flåset var högt så även tempot, men så kul det var. Imorgon kör vi igen, längtar redan.

Jag mår rätt bra nu, har fortfarande svårt att sova, men det varierar så också humöret. Gubben sover också dåligt, vi kanske måste köpa ny säng?
En sak som är jobbigt är alla blåmärken. Jag är blåprickig lite här och där, på armar och ben. Det känns nästan pinsamt att visa sig, de kanske börjar anklaga maken för misshandel. Jag behöver inte göra något så, vips, finns där ett nytt märke. Nämnde det för läkaren men proverna tydde inte på något galet som kunde kopplas ihop med detta.
Är det någon utav er som käkar Tamoxifen som har samma problem? Det är i alla fall jävligt fult och störande. Försöker camoflera de mest synliga med täckstift och puder, fast det hjälper inte så bra. Kanske en kroppsstrumpa, men hur snyggt är det på en skala... Hahaha, fick en rolig bild i huvudet...typ falukorv med för trångt skinn..eller förresten en prickigkorv. Hihi

Har funderat om det här med bloggen, om jag sluta blogga, skapa en ny m.m. Har beslutat mig för att fortsätta med samma. Jag är ju samma person nu som då, har inte förändrats så mycket från tidigare, däremot har jag en hel del nya erfarenheter i bagaget. Andra tankar och värderingar har jag också, men det är fortfarande jag. Ämnen kommer att variera mellan (för mig) just då aktuella saker, och alla är välkomna att läsa.
Solrosen-Annika är MIN blogg och så ska det vara.
Sov Gott och KRAM.

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig beslut ! Vad bra !
    JAg kan inte jämföra med dig o dina blåmärken - då jag har mina blåmärken- men dom bror mer på att jag står på blodförtunnande.
    Hoppas du hör från andra som står på Tamoxifen.
    Klem

    SvaraRadera
  2. Du låter målinriktad, stark och beslutsam. Bra egenskaper när man går vidare efter en jobbigt tid. Det finns inga krav på hur ofta man måste uppdatera sin blogg. Skriv när du vill, och låt oss veta hur du har det. Solrosen får återkomma när och om hon vill och har något att berätta.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag är ofta in och ser om du har lagt ut något nytt. Ni verkar ha haft det härligt hos M. Ha det bäst och kramar från oss!

    SvaraRadera
  4. Jag går inte på Tamoxifen, utan på Femar, men har lite samma problem som du. Får lätt blåmärkern och är dessutom väldigt lättblödande. Det behövs ett rejält bandage när jag tagit blodprov tex.

    Bra att du fortsätter blogga.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så målmedveten och beslutsam, underbart att du känner dig trygg i din blogg, då vet jag var du är hihi...
    Jag har aldrig fått blåmärken i hela mitt liv, inte ens när jag slagit mig riktigt ordentligt men nu med Tamoxifenet får jag blåmärken vid minsta smäll, har inte funderat så mycket på det faktiskt...
    Kram Lisbet

    SvaraRadera