Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 9 april 2011

Twinkle Twinkle little star....



Vilken fantastiskt stjärnklart himmel det är i kväll. Nymånen hänger lite på sned får att kunna blicka uppåt mot universum.
Tänk vad otroligt det ändå är att vi här i norra Sverige blickar upp mot samma stjänor som ni där i södra gör. Under vinterhalvåret ser vi hur Orion spänner sin båge, hur starkt hans bälte gnistrar. Den som de flesta nog känner till är väl Karlavagnen, som vi kan följa alla stjärnklara nätter året om.

Jag kan inte sluta att fascineras över hur stort det är. Vad mer finns där uppe, är det oändligt?
Känner mig lugn och lycklig när jag ser dessa stjärnor och planeter. Det vackraste att beskåda är ändå norrskenet. Detta färgsprakande fyrverkeri, med underbara färger som svepande förflyttar sig på den kalla vinterhimlen. Ljuspelare som antingen störtdyker ner i snödrivan, omringar trädtoppar, kysser berg eller seglar med vinden.

Blir alldeles varm inombords och tackar för att jag får se så mycket vackert. Att få vara delaktig i en sådan uppvisning känns oerhört priviligerat.

Med dessa bilder på näthinnan, sluter jag ögonen, andas och somnar lyckligt.

Sov Gott, god natt.
KRAM

1 kommentar:

  1. Åh va härligt! Jag och min dotter gick hem från en middag hos nära o kära bara ett stenkast hemifrån i går kväll, halv åtta och solen var fortfarande uppe, människor grillade på sina baksidor och det var massa folk ute. Jag kände en sekund av lycka för det lilla trots att jag inte mår hundra, men vad fantastiskt det är, den sekunden, även om det är ännu ännu härligare att lååånga sådana stunder :) Jag kan tyvärr inte se norrskenet, men har hört att det ska vara helt magiskt. Jag förstår att du blir varm och lycklig, och DET ÄR DU VÄRD :D
    Kram!

    SvaraRadera