Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 7 april 2011

Renovering

När våren kommer börjar det rycka i kroppen av iver/ängslan över att vilja/måste renovera något. Många försöker renovera sig själva genom att motionera eller banta för att komma i form inför sommarens badsäsong. Andra suckar över ommålning av hus eller stugfasader, skrapning och kittning av fönster. Cyklarna ska ses över, kanske nya ventilgummin eller däck. Bilarna behöver kanske en lackrekond.

Ljuset som sprider sig längre in i huset avslöjar dammtussarnas mecka, tapeten som håller på att släppa i kanterna, den bortnötta färgen på dörrar, skåp och lådor.

När jag läser det jag själv skrivit förstår jag att den här säsongen blir en enda stor helrenovering. Visst vill jag se "snyggare" ut till sommaren. Fönstrena måste faktiskt målas och kittas om. Bilen ska på service. Sedan är det en hel del andra gjejer som ska fixas. Kan inte säga att jag är stormförtjust över allt jobb men så är det.

En sak som jag verkligen ser fram emot är en omtapetsering i sovrummet. Var och beställde tapeter till en fondvägg igår. Tror att det blir jättefint när det blir klart. Jag tycker om små och enkla förändringar, vill inte ägna hela min fritid till att "arbeta". Allt handlar ändå om hur man är som person och vad man gillar...har man tummen mitt i handen eller är man Martin Timells skugga.Självklart så har plånboken stor betydelse också. Det är nog bara att ladda batterierna, se över besparingarna och tänka positivt så kommer det nog att gå bra.


Kolla vilken fin tapet!

(Tapet Retro 1075 från Eco)


Ha det så bra,


KRAM

4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint! Försök att njuta av våren min vän! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så fin tapet, skulle också kunna tänka mig den :)

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Jättefin tapet! Jag är också sugen på att tapetsera om i sovrummet! Vi dock inte kommit till skott ännu...

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag känner igen mig i det du skrev. Skulle också vilja tapetsera men ej kommit till skott än. Fin tapet. Nu ska jag gå och mysa med våra tjejer...
    KRAM

    SvaraRadera