Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 10 april 2011

Hemtrevligt

Sitter vid datorn och läser lite bloggar. Min dotter och mamma sitter vid köksbordet och spelar kort. Radion spelar glad musik. Här hemma är det nystädat, rent och fräscht. Hundarna myser ute i hundgården. Det luktar nybryggt kaffe och såpa.

Nyplanterade pelargonplantor pryder fönsterbänkarna. Min mans tulpanbukett strålar fortfarande. Jag börjar få inspirationen tillbaka för att måla, jag känner att den växer. Stativet väntar på mig, bjuder in mig..välkomnar mig..säger "Får jag lov". Vi ska dansa tillsammans, med färgpaletten som DJ.

Allt känns underbart, varmt och hemtrevligt.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Myyysigt! Vi syns i morgon :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du tackar ja till dansen! Det är ju så vackra danser man kan få vara med om. Men jag VET hur dt är att hamna sittandes som en panelhöna. Vänta på rätt tillfälle. Och vänta på att bli uppbjuden :)

    Låter härligt.
    Ha det fint/ Helena

    SvaraRadera