Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 13 mars 2011

Bättre sent än aldrig...



Idag har jag bäddat ner mina tomatfrön i såjorden. Planen var att göra det ännu tidigare men det har helt enkelt inte blivit av. De ska först gro inne i värmen sedan får de flytta ut i garaget under växtlampan. Spännande att se hur det kommer att fungera.

Har försökt förbereda mig så pass så att allt ska flyta på bra med sådden. Alla fröna är sorterade i ordningsföljd med en notering när de ska planteras och i vilken drivbänk/ rabatt de sedan ska få växa sig starka, vackra och goda.

Ni ser den fina gröna plåtlådan, där har jag mina älsklingar som väntar på sommaren. Under tiden fröna växer få jag passa på att njuta av tulpaner och lite vårblommor.

Tittade till mina pelargoner, det verkar som om färre har klarat övervintringen i år men det gör inte så mycket. Som tur är finns det jättefina sticklingar att köpa.

Idag har det ändå känts väldigt långt till riktiga våren. Under natten och förmiddagen har det snöat rätt rejält så snöskyffeln och musklerna har fått jobba igen. Solen har visat sig från sin vackra sida efter lunch, underbart. Självklart vill jag njuta av den här årstiden också, men jag hoppas verkligen att det inte kommer mer snö.

En annan sak, första Zumba passet i byn var jättekul. Träningsverk i magmusklerna, var en aha upplevelse om att de finns kvar, trodde de hade tagit förtidspension. :-) Ska absolut fortsätta med den träningen, dessutom perfekt gångavstånd mellan hem och skola. Har känt mig lite smått deppig (återkollsångest bl.a.) men träningen har hjälp mig trötta ut mig fysiskt och psykiskt på ett bra sätt.

Bloggandet har varit allt för sporadiskt men det är väl så det ska vara ibland. Behovet och lusten kommer mindre ofta. Att min dator fortfarande inte fungerar har nog en bidragande orsak, måste verkligen ta tag i det. Jag hatar verkligen saker som krånglar och går sönder. Jag läser iaf era bloggar, och försöker skriva kommentarer. Jag älskar era bloggar!

Jaha, det blev ett inlägg om lite av varje. Nu är det dax för mig att säga god kväll.

Ha det gott, KRAM

5 kommentarer:

  1. Så flitig du är... jag köper nog färdiga plantor;)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Vad kul det låter med frön och sticklingar! Och det vet jag ju att det är. Men i år håller jag på med att flytta mitt i "vårsåddstid" så det blir färdiga plantor, precis som Lisbet, när jag är på plats i nya lägenheten. Att så och att hålla på med växter är kul och får mig att må bra.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_13.html

    SvaraRadera
  4. Tur att du finns Annika, nu blev jag påmind om pelargonerna i år igen. Måste genast gå och kolla hur mina överlevt vintern. Jag har inte ens TITTAT på dom sen dom åkte ner i källaren.
    Ha dé kram
    Helen

    SvaraRadera
  5. Det såg ut som dom tappat livsgnistan. Men jag ger dom en chans till återhämtning innan dom hamnar på komposten.=)

    SvaraRadera