Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 5 februari 2011

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Lisbet och Åsa att svara på följande frågor....





♥Hur länge har du bloggat?
- 22:a november 2009 startade jag den här bloggen!

♥ Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det är olika, de bloggar jag har under min blogglista följer jag flera gånger i veckan, läser ikapp de dagar jag missat. Dessutom brukar jag kika in på deras länkade bloggar ibland. Det beror på hur mycket ork och tid jag har.

♥ Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är Bröstcancer-bloggar, har själv valt att följa dem eftersom de är eller har varit i samma situation som jag. De andra bloggarna bryter mönstret med skapande och inredning.

♥ Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det vet jag faktiskt inte men jag hoppas att de tycker så.

♥ Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det som berör mig personligen kan jag nog vara rätt öppen med men när det rör saker som involverar flera personer så väljer jag att inte berätta för mycket.

♥ I vilken utsträcknng bloggar du för att få bekräftelse?
Jag valde att börja blogga för att få ventilera alla tankar, känslor och upplevelser i samband med diagnos, behandling och återhämtning. Sedan har det utvecklats med lite snedsprång inom mat, trädgård, måleri m.m. Bloggen fungerar bra som en informationskälla till alla fina vänner som har varit oroliga för min skull. Tror inte det har så mycket med att få bekräftelse, utan mer som ett stöd. Att sedan få inlägg är så klart roligt och peppar mig att fortsätta skriva, men det hjälper mig även att vända tankar och gå vidare.

♥ Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Tyvärr har jag inte fått den förmånen att träffa någon irl men det vore fantastiskt roligt.

♥ Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det tror jag, men tror även att det kan hjälpa många. Det är nog en balansgång. Vi är ju alla olika.

♥ Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag har inte sett några nackdelar med min blogg förutom att det blir lite frustrerande de gånger jag drabbas av bloggtorka.

♥ Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Åh vad svårt att säga, man vet aldrig men jag hoppas det.


En utmaning ska alltid skickas vidare, jag har valt dessa bloggare:
Ann-Helen , Carina, Ingrid, Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar