Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 4 februari 2011

Info om tatueringen

Vill berätta lite mer om min solros.
Den är placerad på utsidan på högra benet, ovanför vristen. Det tog 1,5 timme och mitt pris blev 1500:-. Jag hade tagit med en egen bild men tatueraren Thomas gjorde sin egen version av den. Lite mer skugga och mer verklig blomma, det resulterade i ett mer 3-D perspektiv.

Just nu värker det lite. Tatueringen är täckt med en plastfilm och tejp som ska vara kvar i ett dygn. Eftersom det är kraftigare blodtryck i benen ska jag hålla benet högt så ofta jag kan. Vilken tur att det är helg, hade nog sett knasigt och uppkäftigt ut om jag satt med foten på skrivbordet under arbetstid.
Efter ett dygn ska jag tvätta den med vatten och mild tvål morgon och kväll. Smörja in den med en mjukgörande salva som förebygger irriterad och torr hud. Enligt Thomas, om allt går som det ska så ska den vara smärtfri inom fyra dagar, sedan tar det några veckor innan gråskalan blir som planerat. Just nu är allt väldigt mörkt p.g.a. hudrodnaden. Den är ca. 8x6 cm stor.
Jag får inte basta eller bada de närmsta veckorna.

Är stolt över mig själv som vågade göra det, en del är självklart tack vare min familj som gav det i julklapp..då var jag ju tvungen att bestämma mig. Tack så mycket för det. :-)

Ikväll blir det 40 års kalas hos svägerska med familj. Det kommer att bli jättetrevligt.
Återkommer med en rapport hur det känns i benet imorgon.

Ha en härlig fredagkväll!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Ser fram mot att få se din vackra solros när den läkt klart!
    Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Den såg jättefin ut! Du är modig du.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera