Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 16 januari 2011

Sunderby Sjukhus måndag

Imorgon eftermiddag ska jag till röntgenavdelningen på Sunderby Sjukhus. En undersökning, DT hjärna.

Har huvudvärk nästan varje dag med varierande styrka så det känns tryggt att få kolla upp det. Min magkänsla säger att det inte ska vara något men tankarna kan inte kopplas bort förrän det är gjort.
Tror mycket väl att det kan vara spänningshuvudvärk i samband med trötthet. Hjärnan jobbar på högvarv när jag är på arbetet.
Är säker på att allt känns mycket bättre imorgon kväll.

Det var länge sedan jag nämnde något om mina antihormontabletter.
Jag har tagit dem nu sedan 8/9 2010 och kan konstatera att de verkar fungera (iaf visar biverkningarna på det). Har börjat få mer vallningar men inte så det är störande. På ett sätt kan jag tycka att det känns lite tryggt att man får biverkningar, för det bevisar ju att det inte är sockerpiller man tar. Sjukt tänkt, för egentligen vill jag inte ha biverkningar. Muntorrheten och de sköra slemhinnorna är en riktig plåga.

Idag snöar och blåser det rätt så rejält ute så det blir en hel del tid i soffan, tur att det är vinterstudion på tv. Ända sedan OS har jag blivit väldigt road av skidskytte och längdskidåkning, men endast att titta på det. Det blir en härlig mysdag.

Vi har finfrämmande av en hundtik idag. En trevlig liten dam som sovit över hos oss. Det är nya försök med att göra valpar. Får hoppas att det går vägen den här gången, vore trevligt med en ny familjemedlem till sommaren.

Jag återkommer imorgon med en rapport från undersökningen..

Ha en skön Söndag, KRAM

6 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra i morgon på röntgen! Du verkar fått komma relativt snabbt efter du hörde av dig. Annars är det ju trevligt med lite finfrämmande, hoppas det går bättre med valptillverkning den här gången! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med undersökningen och jag håller mina tummar för ett lugnande svar! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för att allt går bra, Tänker på dig.
    Tusen Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  4. Åhhh valpar.... : )
    Lycka till nu - jag tror det ska gå bra ! Tycker dina resonemang omkring din huvudvärk låter vettiga.
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna och ser fram emot positiva besked.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig idag..... Kommer att gå finfint det här!

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera