Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 12 januari 2011

Hurtbulle eller bara bulle?

Oj oj oj vad det är svårt att välja ibland.
Som tur var så har jag inte angett något specifikt nyårslöfte. Det enda jag har lovat mig själv är att ta hand om mig själv på ett bättre sätt genom att lyssna på kroppens signaler.
Alla vi vet ju att kroppens signaler är väldigt varierande och kan betyda massor med olika saker t.ex. att den vill sova, motionera, vila, dansa, ha sex, äta mat, dricka, sola, trädgårdsarbeta, vara ute i naturen, fika, äta godis...framförallt Choklad, m.m.

Men vad gör man när kroppen vill flera olika saker samtidigt? Just nu säger min kropp att jag måste motionera, samtidigt som den säger att den är nog lite trött, men får jag en bulle så ska du få se...då orkar jag kanske cykla lite.

Min tanke är nog att försöka vara en hurtbulle för att kunna unna mig en bulle, men magen får inte bli för stor för då jag framåt rullat skulle. (Så kul blev det inte, men skit samma)

Kram!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag fick läsa den meningen flera gånger för att få rätt melodi på den :)) Jag fick mig iallafall ett gott skratt.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Den var bra :)
    Och du - Klart du är en hurtbulle som förtjänar en god bulle! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. hehe - det var rolig läsning !
    En bulle hade minsann varit bra " morot" för mig- jag älskar alla formar för bullar- förutom min egen bullemage!
    Jag tänker oxå i detta nya året lyssna till min kropp- o min själ. Jag ska ta hand om den så gott jag kan- och respektera det jag " hör "
    Lycka till!!
    Klem Ingrid

    SvaraRadera