Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 5 januari 2011

Hjärnkoll

Misstänkte väl att det var något skumt när jag inte har fått någon kallelse till Sunderbyn ännu. Det har gått allt för lång tid sedan läkarbesöket.
Ringde till forskningssköterskan idag och frågade när de skulle ordna med min hjärnröntgen.
Enligt henne så fanns det ingen notering om det, vilket var förklaringen till att jag inte har fått någon remiss.
Så jäkla typiskt, att man (för det mesta) får hålla reda på allt själv. Jag såg själv att min läkare gjorde en notering om detta när jag träffade honom, men han missade att skriva in det i journalen. Grrrr...
Det gäller att ha hjärnkoll på sin egen hjärnkoll. :-)

Jag har ju ont i huvudet lite då och då, i alla fall flera gånger i veckan. Självklart blir man orolig att det skulle vara något fel. Oron i sig ökar värken. Förhoppningsvis så ska det inte vara något galet men jag vill ändå att det kollas upp.
Får väl se när den kontrollen blir av...nu är det ju långhelg igen och de har stängt på fredag.

En sak som var väldigt positivt var att jag än en gång fick bekräftat att både mammografin och skelettscinten var helt ok, helt perfekt. Det kändes så skönt att få höra det igen.

Om tre månader ska jag på nästa efterkontroll. Känner redan en liten klump i magen, men jag ska försöka skölja bort den med lite sömn, positiva tankar, god mat, motion, målning, shopping, massage, frisk luft och massa annat.

Ha en bra kväll.
Kram

7 kommentarer:

  1. Typiskt det där med hjärnkollen! Njut så länge av de positiva besked du fått!

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Man får vara om sig och kring sig. Hoppas du får en tid snart så att du slipper gå och oroa dig. Kramar

    SvaraRadera
  3. Gud vad irriterande, hoppas att de kan snabba på lite så att du får en tid snart. Man får ju inte direkt mindre huvudvärk av att gå runt och vara orolig... God Fortsättning!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja man måste själv hålla koll på det mesta, irriterande.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  5. Vilken tur du ringde och kollade! Usch, så irriterande när det inte funkar, det är ju inga småsaker det handlar om...

    SvaraRadera
  6. Uttryckte just min frustration över borttappade remisser i går.
    Blir så ledsen och orolig.

    Men kramas kan jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Annika! Det är Sara Nilsson (tid. innebandy lagkamrat)som skiver. Jag läste artikeln om dig och din(er) kamp och jag blev berörd. Jag tyckte mycket om dig när vi spelade i samma lag och tror att du är samma fina tjej som förtjänar allt gott. kram/Sara

    SvaraRadera