Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 7 januari 2011

Fredagsmys på hemmaplan

Idag, klämfredag, är hela familjen ledig. Känns riktigt härligt!
Har ingenting planerat inför dagen, utan vi ska nog bara ta den som den kommer.
Det har kommit en hel del snö under natten så det blir att skotta lite. Hundarna älskar verkligen snö, att plumsa och busa i den. Lite "varmare" grader gör det mycket enklare för oss att vara ute mera. Var och gick efter skoterspåret igår. Qipper njöt och rusade fram efter leden.

Igår plockade jag undan alla julsakerna, det enda som är kvar är några julgardiner som ska bytas ut mot lite ljusa vårfärger. Sådana här gånger är jag tacksam över att jag inte tog fram så mycket julpynt, för det är verkligen tråkigt att ta bort det. Inte att det tas bort men att utföra det...ja ni förstår säkert hur jag menar. Det är ungefär samma med när man ska resa bort, att packa väskan går bra men att packa upp är så trist.
Nåväl, ljust och fint blev det här hemma. Skulle bara behöva inhandla några fina tulpaner så känns det komplett.

Igår kväll var vi bortbjudna på middag hos goa vänner. En mycket trevlig kväll med god mat, skratt och svett. Jo, för att förklara det där med svett så är det så att vi spelade Wii. Vi spelade ett dance spel...såå roligt..men jobbigt. Det gäller att hänga med i svängarna. Efter det avslutade vi med lite Wii Sports, tennis, bowling och boxning. Jättekul!
Vi har ett Playstation 3 hemma hos oss, men jag kan erkänna ett jag blev väldigt sugen på att köpa Move kontrollen så att vi kan dansa och sporta här hemma också.
Det verkar då ge lite träning för jag har grym träningsvärk i armarna idag. :-)

Tror det är många som trängs på stan en sådan här dag, det är nog många som har tagit ledigt från jobbet. Vi kommer dock att stanna hemma och mysa. Jag önskar er alla en skön fredag.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Jag har också tagit bort en del av julen, granen och advent stakarna får stå kvar ett tag till, FY attan vad det är tråkigt att städa bort julen, eller det spelar ingen roll vad det är man städar för det är ändå så tråkigt;)

    Ha en skön helg,
    Kram Lisbet

    SvaraRadera