Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 7 januari 2011

Handarbete

För rätt länge sedan så var Elin inne i en virkperiod. Vi köpte garner och virknålar. Dessutom fyndade jag på bokrean en väldigt bra bok som heter Börja Virka. Intresset svalnade för dottern och allt blev liggandes i handarbetskorgen. Jag själv är väldigt dålig på att virka men jag fick en il för någon vecka sedan och tänkte att jag kan väl försöka.
Så med hjälp av boken så har jag virkat en pulsvärmare, garnet tog tyvärr slut när jag skulle virka den andra, får ta tag i det när jag har köpt fler nystan.
Under nyårsaftons firande råkade någon tippa ett rödvinsglas på bordet. Jag hade min mobil alldeles bredvid men som tur var hade den ett skyddsfodral. Detta blev så klart lite nedstänkt av den goda, röda drycken.
Så nu har jag virkat mig ett mobilfordral. Är riktigt nöjd och den fungerar finfint.
Supernice.
KRAM!



3 kommentarer:

  1. Vad tjusigt, duktig du är! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!!! Är mkt imponerad. Kommer personligen inte ihåg alls hur man gjorde. Tror att senaste jag virkade var i syslöjden i 3:an, ett par grytlappar.
    Du har en väldigt kreativ ådra märker jag. Underbart!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Snyggt fodral :) Synd att det andra garnet tog slut. Men hoppas du får tag på mer. Hoppas ni haft en skön ledig helg!

    SvaraRadera