Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 16 december 2010

Snöyra


Äntligen snöar det här också. Det kommer verkligen mycket på en gång, stora snödrivor har bildats på vägar, uppfarter och farstubroar. Alla julfönster har blivit dekorerade och isolerade av den kalla, vita pudret. Vet att jag hinner bli less allt som har med snö att göra men just nu tycker jag det är så härligt.

I år har vi även så tur att svärfars fyrhjuling övervintrar hos oss. Detta innebär ju att vi har extra hjälp med snöröjningen, den är nämligen utrustad med en plog. :-)Det kommer verkligen att underlätta och förhoppningsvis så slipper vi allt stånk, stön och ryggont för att få bort plogvallen. Lite snöskottning går an men plogvallarna gör så att man, mer än en gång, funderar på varför man egentligen är husägare.

Ikväll är det pysselkväll på Elins skola. Hennes klass (åk 5)har uppdraget att ordna med fikabröd och kaffe. Alla pengar de får in går till klasskassan. Så vi (jag, mormor, farmor) samt alla andra föräldrarna har bakat lite. Ska snart börja brygga lite kaffe till några termosar. Ska bli skönt med ett lite uppehåll från skola och dans och bara vara hemma (i byn iaf) på kvällarna.

Apropå pyssel, så har jag färdigt mitt träd. Det fattas någon ängel men tycker ändå att det blev rätt fint. Se själv....












Egentligen skulle jag vilja krypa under en skön filt och mysa framför tv´n men det är bara att bege sig till skolan.
Ha en skön kväll,
KRAM

4 kommentarer:

  1. Åh så vackert ditt julträd är, ett sånt skulle jag vilja ha :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert träd!!!!!!!!!!!!!! Snö, snö- det är så vackert. Helt underbart att även Göteborg har det i juletid. Skåne med för den delen- som den Skånetös jag är minns jag jular med inte en enda flinga snö... Detta är underbart. Dock föll jag som en fura på isgatorna här i Göteborg igår...Hann tänka att NEJ, jag åker inte till ortopeden också!! =)) Behövdes ej! Ta hand om dig!
    Kramar
    Annika

    SvaraRadera
  3. Jag måste förresten säga att bilden du har på dig och fiskevattnet är så fantastisk vacker!!!! Jag tittar på den ofta, den ger mig ro. Är du bra på att fiska?
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blir ditt julträd.
    Håller med dig ang snön.Det är lite mysigt när den kommer,men tanken på att den kommer att ligga i ca 4 mån är ju lite jobbig.
    Önskar dig och din familj en härlig jul och nyårs helg. Stressa inte, helgerna kommer ändå.
    Kram från Helen VLM

    SvaraRadera