Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 14 december 2010

Min egen måne





En positiv sak med den här kylan är den vackra himlen. Så stjärnklar och grann med månens vackra sken. Även norrskenet visar sig ibland. Jag önskar att jag hade en så pass bra kamera för att kunna fotografera av denna skönhet, men ack nej. Den enda "månen" jag kan ta ett foto av är min fina adventslampa. Om jag kisar kan jag fantisera att det är min egen måne.

Ljuset kom ju även med Lucia igår. Det var så otroligt vacker på skolan. Är så imponerad av alla elever, så fint och stämningsfullt. Många vågade även sjunga solo, både tjejer och killar. Elin gjorde det också. Jag blir alltid så rörd när jag ser alla framträdanden, det är nog så för alla föräldrar. Kan tänka mig att det kommer alltid att vara så också..det hör liksom till föräldraskapet.

Idag har vi varit på dansuppvisning nummer 2. Nu var det jazzdansens tur att visa upp vad de jobbat med under höstsäsongen. Härliga rörelser och bra musik. Det är så underbart med dans!

Idag har allt känts mycket lättare. Inte lika less på allt. Tabletterna gör så att humöret svänger lite upp och ner och tröttheten bidrar med sitt. Självklart så hjälps vi åt här hemma, men man kan ändå känna sig less dessa vardagsrutiner.

Just nu är det väldigt tyst här hemma. Elin och hundarna sover. Min man jobbar natt. Endast datorns surr, brasans sprakande och klockans tickande hörs. Gäsp, jag ska säga godnatt till månen och lägga mig ned.

Sov gott, kram

4 kommentarer:

  1. Dom är fina och lyser så vackert.
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Kände att jag ville skicka dig en stor, stor kram.
    Så vackert du skriver!
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vackra himlar är svåra att fånga lika bra på bild som med sitt öga. Men fin bild på adventslampan!

    Låter som du haft en bra dag. Vet hur det känns när trötthet och mediciner påverkar ens humör. Inte alltid helt enkelt. Ja, till och med riktigt skitjobbigt emellanåt!

    Läser förresten ofta din blogg, men är tyvärr urdålig på att kommentera. Ska skärpa mig! ;-)

    Kramar!!

    SvaraRadera