Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 18 december 2010

Ett lugn har lagt sig över mig..

Ah, så ljuvligt skönt allt känns just nu. Har precis slagit in min sista julklapp (tror gubben har någon kvar)och smakat av julkonfekten.

Vi åt en jättegod middag med älgstek, råstekt potatis en god sås och så klart rödvin.
Min man gick över till grannen, han är bjuden på "Grabbfest" (vad nu det innebär?).

Den här dagen har verkligen känts lång. Tycker att vi har hunnit med så mycket. Snöskottning, renbäddat alla sängar, städat, promenerat men även hunnit med att koppla av med kaffe, lite glögg och korsord. Ibland är man bara så där effektiv, utan att ens stressa eller tänka på det.

Imorgon ska jag väl köra någon tvättmaskin, men annars bara vara. Allt är klart inför julen så nu är det bara lite mysigt pyssel kvar, ex. julskinkan och grava lax. Ska även delta i två glöggkvällar och en grötkväll.
Förr så hade vi även rimkvällar, där vi hjälpte varandra att rimma till julklapparna. Tyvärr är det så få som gör det så den traditionen har avslutats.

Annika, en bloggvän skrev att hon tycker om min fiskebild, den ger henne ro och det gör den även för mig. Det finns nog inget mer rogivande än att fiska. Blir inte ett dugg stressad över att det inte nappar, jag njuter även av naturen runt omkring mig. På frågan om jag är duktig på att fiska, svarar jag att jag är rätt ok på det. Är bra på att kasta med flugspö. Mina fångster har varit väldigt sporadiska, det har med lite olika orsaker att göra, den största är väl att för att få något måste flugan vara i vattnet och min har väl haft för lite tid i plurret.

För att skänka er lugn under eventuell julstress bjuder jag på en till fiskebild. Håll till godo!


Ha en skön kväll,
KRAM

4 kommentarer:

  1. även detta en fin bild ! Jag älskar att fiska- har fiskat mycket i min uppväkst- tillsammans med min fisk-tokiga tvillingbror !
    Vad härlig att du har hunnit med så mycket o kommit i julstämning !
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild.
    Jag är så glad att du hittat ett lugn, njut av det:)
    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Åh, en ännu bättre bild! =)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Skönt att du känner lugnet nu... Jättefin bild! Antar att det är maken som är upphovsman? Han tar ju så underbara bilder. Ha det gott, kramar i massor! Malin

    SvaraRadera