Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 7 december 2010

Sandpapper och gnissel

En biverkning som jag har glömt bort att berätta om gällande mina antihormontabletter är torra slemhinnor. Kanske för att det är så vidrigt och obehagligt så jag helst vill glömma bort dem.

Munnen känns ständigt som sandpapper. Den är så torr så tänderna skaver mot tungan.
Värst är nog underlivet. Kan säga att jag behöver då inga skinnbyxor för att det ska gnissla om mig när jag går..hihi..nä det är faktiskt inge kul.
Jag dricker mycket vatten och det hjälper för stunden mot muntorrheten, dessvärre blir jag mer kissnödig vilket försämrar det andra. Hur mjukt än toapappret är så är det iaf inte skönt.
Herregud vilka bekymmer man har..men så är det.

Var i alla fall på apoteket och köpte tabletter för att öka salivproduktionen i munnen och ett slags gel som ska hjälpa till "där nere". Får hoppas att de hjälper och att jag slipper ha det så här i FEM ÅR!

Ha det, kram..

9 kommentarer:

  1. Prova en mild ekologisk olivolja för underlivet. Jag lovar att det hjälper. Gynekologen rekommenderar olja och jag har valt olivolja sedan länge, som de gamla grekerna gjort i tusentals år. Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch ja. Har inte så mycket problem med munnen. Men de nedre regionerna.... de är inte att leka med. (Hm...just det...) Eftersom jag går på aromatashämmare (Femar) så får jag ut Replens på recept. Funkar nog ganska bra men är jobbigt att komma ihåg eftersom man ska ta det tre gånger i veckan, sen blir det väldigt kladdigt. Usch, det lät inte bra.... :-)
    Bra ämne du tar upp.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att allt gick bra med röntgen, mammografi och undersökning. Är så glad för din/er skull!

    Torrhet i slemhinnorna blir ju inte bättre nu under vintern då det är så torr luft... Hoppas att apoteksvaror och/eller olivolja hjälper.

    Kramar i massor och ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Usch så jobbigt, hoppas det lättar snart för i 5 år står man inte ut.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  5. Fy det låter inget trevligt. Jag ska börja med den där medicinen jag också och har förstått att det kan bli både det ena och det andra i biverkningar :-( Hoppas besvären ger med sig Annika. Stora kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Annika- o tusen tack för dina värmande ord inne hos mig !
    Låter ju som om du har dina tråkiga problem du oxå !! Hoppas du hittar botemedel som hjälper - du får berätta i din blog om tabl / gel / olja hjälper ! Lycka till
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  7. Jag håller med, och rekommenderar också lite olja. Man behöver så lite och det kladdar eller luktar inte. Kram.

    SvaraRadera
  8. Låter jobbigt! Hoppas att du hittar något som hjälper! Vad härligt att det gick bra i Sunderbyn!!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Kul att det gått bra i SB. Ser att du jobbar på för fullt, kul. Det är så viktigt med lite socialsamvaro. För "Muskottblomman" ( som gammeltanterna kallar den) har jag inget tips. Men vi brukar rekomendera att suga på en isbit för de som har torr mun, gjärna gjord med citronvatten så hjälper du på saliven lite mera. Vill du ha lite kul kan du göra isbitar av Bailyis vett ja =)

    SvaraRadera