Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 10 december 2010

Inoljad och muskelvärk

Jag vill börja med att tacka er alla för alla fina tips mot torra slemhinnor.

Har nu provat ekologisk olivolja och Replens för "muskotblomman". Min kusin Saras gammeltanter kallar "den" så och jag tycker det är ett fint namn. Helt klart är den stora vinnaren Olivolja. Replens var allt för bökigt och kladdigt.
Tack Agneta och Åsa för tipset!

När det gäller munnen så tycker jag nog inte att tabletterna hjälper så mycket, blir hungrig utav dem..fast hungrig är jag väl som oftast. :-)
De heter Xerodent och ska även hjälpa förebyggande av karies hos vuxna med muntorrhet. Den innehåller både äppelsyra och fluor, tydlig apelsinsmak..nästan som c-vitaminbrus. Man ska ta 1 tablett vid behov, 6 totalt per dag men det går att ta upp till 12 per dag.
Jag ska ge dem några chanser till, har nog inte tagit tillräckligt många men jag tycker inte riktigt om smaken.

Isbitar har jag inte prövat och det beror på att jag inte har haft några färdiga. Får väl fixa några nu till helgen både för munnen och drinken :-).

När det gäller muskelvärk så är det en trevlig värk. Inte smärta utan det är resultatet efter en bowlingkväll med Elins folkdanslag. Jag hade glömt bort hur roligt det är att bowla, men min teknik behöver jag verkligen öva på. Tror att vi får besöka banan snart igen.

Imorgon ska jag på Bröstcancerföreningens medlemsmöte, tror det blir en sväng på stan innan för att köpa någon julklapp.
Är fortfarande väldigt trött på eftermiddagarna med mycket lättare i sinnet.

Ska ta mig ut på en promenad med hundarna, det gäller att vi tar på oss ordentligt med reflexer för det är verkligen kolsvart ute.
Ikväll blir det hemmamys med idolfinalen.

Ha en skön kväll,
Kram till er alla!

4 kommentarer:

  1. Skönt att du hittat något som funkar.

    Ha en skön kväll och helg,
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Jamen, det där låter ju lovande. Olja på nu och drick en drink så blir det ännu mera spännande ... Ha en skön helg! Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej igen. Glad att olivoljan är bra. Mot muntorrhet har jag provat koksaltspray när jag vaknar på natten och är torr och jag tycker det hjälper bäst, har också provat massa andra grejer, men koksaltet är bäst. Kramar

    SvaraRadera
  4. Kära Annika,

    Syster Hanna åker till värmen, Mexico here I come. Har lovat till Matti och mina vänner(som åker med oss) att Herr fucking C stannar hemma. Hoppas att det blir jätte kallt så att han dör och försvinner. I really hate that fucking idioit!

    Ha en skön jul med familjen. Kramisar,
    Hanna <3

    SvaraRadera