Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 2 december 2010

Pysselstugan fortsätter..

Blev så glad när jag fick mitt paket från Panduro Hobby igår. Så många roliga saker. Det började med att jag behövde fler akrylfärger till tavlorna och slutade (så klart) med en hel del andra saker också. Lite smått och gott till både mig och andra. (Bilderna är från Panduros egen hemsida)

De här söta barnen får pryda mitt köksfönster.

Lite fina mini julkulor...


och söta änglar och stjärnor...



samt en fint julträd.











Självklart måste jag montera ihop, limma och måla för att få trädet så fint. Sedan tänkte jag dekorera det med silver, änglar, stjärnor eller glas (får se hur det blir). Jag får återkomma när det är färdigt:-)
Stjärnorna och Änglarna är en materialsats,de är i vit metall med prismor och finns i olika storlekar.

Den första december började jag jobba 50%. Har varit väldigt trött efter jobbet, men har vilat och sovit. Pysslande är för mig en avkoppling från vardagen, det är mysigt och trivsamt. En kopp te, lite skön musik sedan kan kreativiteten flöda.

KRAM och Sov Gott!

6 kommentarer:

  1. Att julpyssla ger verkligen en känsla av avkoppling och ro. Nästan det bästa med hela julen :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Julträdet ser jättefint ut. Lite kuriosa, Alicia går i samma mentorsgrupp på skolan som Sofia Panduro :)Nästa gång du kommer till Malmö får du besöka deras butik på Stora Nygatan 27.

    SvaraRadera
  3. Att pyssla är verkligen avkoppling, vill se ditt färdiga resultat:)

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  4. Åh, så roligt! Vill gärna se de färdiga resultaten sedan.

    SvaraRadera
  5. Fina pysselgrejor! Jag är ingen pysslare själv men gillar det färdiga resultatet ...

    Jobbar du halva dagen varje dag eller? Jag hoppas att du orkar med. Att jobba gör ju att man får lite annat att tänka på. Det är bra.

    SvaraRadera
  6. Oj, julträdet var riktigt fint! Kul med lite pyssel, själv ska jag pyssla lite på skolan under luciadagen. Det blir skoj!

    SvaraRadera