Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 3 december 2010

Hur mår jag då?

Som jag skrev igår så jobbar jag nu 50%. Det innebär att jag jobbar 4 timmar varje dag. Nu efter ett år som sjukskriven är det inte lika enkelt att få fortsatt skjukskrivning eller att styra över sin arbetstid. Fick god hjälp av min handledare på Försäkringskassan att ansöka om fortsatt sjukpenning, så nu är den beviljad i 1.5 år till (om så skulle behövas).
När jag jobbade 25% fick jag beviljat rehabiliteringsersättning, vilket innebar att jag kunde dela upp timmarna med en ledig dag mitt i veckan. Inget jag fick välja själv utan allt skulle styras av Försäkringskassan. Skulle jag vara ledig en måndag eller fredag så krävdes ett extra medicinskt utlåtande av läkare. Allt för att krångla till det. Nu tycker jag det känns skönt som jag jobbar nu, orkar inget mer än detta.

Antihormontabletterna gör nog sitt (tror jag). Har inte fått några svettningar eller vallningar och har jag inte fått det nu så som kommer det nog inte alls. Skönt! Däremot fryser jag väldigt mycket. Kan ha på mig hur många plagg som helst, inomhus, ändå så darrar jag som ett asplöv. Magen krånglar och jag känner mig lätt illamående varje dag. Det enda positiva är att min vikt har minskat några kilo :-)..bara det inte fortsätter. Har ofta huvudvärk och är trött, tar insomningstabletter om så behövs. Har inte lika lätt till gråt som tidigare men visst fäller jag någon tår lite då och då. Har fortfarande tunga, trötta, lite svullna ben men tänker inte så mycket på det längre, är väl så van vid att de är så.

På måndag ska jag på mammografi och skelettröntgen. Har tagit ledigt från jobbet eftersom det tar några timmar allt som allt. Skulle även få en hjärnundersökning (p.g.a. huvudvärken) men den kallelsen kommer väl senare.

Känner att mitt bloggande kommer lite efter, även läsandet av bloggar, p.g.a. att jag inte riktigt hinner med. Jag vill göra det oftare men vill inte känna press eller stress, dessutom kan jag ju inte göra det på arbetstid (nog för att det kan vara lockande ibland)..men det går inte. :-)

De oroliga tankarna har tagit semester, så trots lite småkrämpor så tycker jag att jag mår rätt ok. Jag fortsätter med mitt positiva tänkande och peppande ord, det hjälper mig att gå vidare.
Jag önskar att alla ni vänner där ute också får må bra, tänker på er.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Vi är väl alla unika "fall" och kan inte jämföra våra sjukdomar, men jag kan ändå inte låte bli att tycka att man är hård mot dig. Försäkringskassan har inte ställt några krav alls på mig. Det är jag som bestämt att jag inte orkar jobba. Kanske är jag mer illa där an än du är, men i alla fall. Vad vet jag. Orkar man inte jobba borde man ju få vara hemma och läka sig. Det är inte alltid rättvist.

    SvaraRadera