Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 30 november 2010

Vad gör jag för fel?


Jag blir så less, varför vinner jag aldrig?



Då menar jag först och främst lotterier, både skraplotter och prenumerationslotter. Jag köper diverse lotter flera gånger i månaden men icke att turen vill vända mot mitt håll. Plötsligt händer det, ja men när då? Samtidigt så kan jag inte låta bli att inte låta bli för jag vill ju så gärna vara med ifall det skulle bli vinst.

Samma gäller dessa telefontävlingar, har väl aldrig varit med om att någon norr om Sundsvall har vunnit, ytterst sällan.

Har varit med i flera tävlingar i tidningar, där man svarar med alternativ 1, X eller 2. Oftast så står svaret någonstans i tidningen, så det är enkelt att svara rätt. Men för att selektera ytterligare så måste man knåpa ihop en fin motivering, helst på rim och med max antal ord. När man har lyckats med det och omsorgsfullt skickat in tävlingsbidraget antingen via post eller internet, så är det en låååång väntan tills man får veta att "tyvärr, du är inte vinnare i den här tävlingen". Grrrrrrrr.. Att jag inte lär mig, det är ingen idé jag vinner ju aldrig, men samtidigt tävlar man inte alls så är det ju så också. Därför måste jag ändå ta chansen, men det känns surt.

Jag prenumererar på Datumlotteriet, där överskottet går till Bröstcancerfonden och Fonden mot Prostatacancer. Känns bra att bidra men självklart vore det kul att vinna.

Vad ska man göra, har ni några tips? Är det bara slumpen som avgör? Det är väl typiskt när man har så bra efternamn att inte lyckan vänder.

Skam den som ger sig, bara att kämpa på...Plötsligt händer det!
KRAM

4 kommentarer:

  1. Jag har en väninna som alltid vinner, alltid är det 1a priset också, hon vinner allt utom pengar för där har hon ingen tur men tar hon någon lott så garanterat har hon 1a vinsten i handen, jag trodde jag skulle få lite av hennes tur när vi går tillsammans men IKKE, jag vinner aldrig, inte på något lotteri alls...

    Vi hade väl tur i kärlek för man kan visst inte ha båda har jag hört;)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Oj, nu är det ett tag sedan jag läste bloggen. Vad skönt att det gick bra i Umeå på kollen. Det det måste vara en lättnad.
    Och vilka härliga tavlor du har hunnit med, Höstglöd var fantastisk. Kul att du har fått sälja några!

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att det var kusin Ulrika som kommenterade. Kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka Till med lotterierna! :) Du har en award att hämta hos mig!

    Kram

    SvaraRadera