Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 12 december 2010

Lördagshopping och tredje advent

Igår var jag in till stan innan Bröstcancerföreningens medlemsmöte.
Köpte några julklappar och lite saker till mig själv, bl.a. en jättefin "julig" kofta från Kapp Ahl. Har funderat på den ett tag, sedan såg jag den på Annas blogg (Lite hit och Lite dit) och bestämde mig för att köpa den. Tack Anna för inspirationen!

692897
Bilden är från www.kappahl.com
Det blev även två vackra ljuslyktor från Indiska samt några fina julgranskulor.

När jag kom till mötet blev jag indragen i en modevisning. Det var en tjej som är återförsäljare för bl.a. Green House som hade tagit med en massa kläder och några från föreningen fick visa upp plaggen. Var lite orolig att kläderna hon valt ut var alldeles för små men de passade perfekt. Nu var ju inte detta Top Model kvalité (som ni alla förstår) så då var det tillåtet med alla slags storlekar och modeller. Det var riktigt kul, faktiskt.
Det var en tjej som berättade om permanent make-up. Hon hade precis startat upp sin verksamhet i nya lokaler och ville marknadsföra sig lite. Hon ordnar med tatuering av bryn, eyeliner, läppkonturer och snyggar till ärr och bröst. Hon hade själv tatuerad eyeliner och det var väldigt fint. Att göra t.ex. bryn kostar ca. 4500:- men då håller det i flera år.

Lördagskvällen blev ytterligare en hemmakväll med god mat, lite vin och tv.

Idag har det tredje ljuset tänds i adventsstaken. Hade stora planer för idag men inget utav det jag har tänkt har blivit gjort. En sak som var jättetrevlig var att jag hälsade på en god vän, fick både lunch och fika, och vi avslutade träffen med en skön promenad.

Det känns så konstigt. Jag är så trött här hemma. Tror det är alla tankar på måsten som gör mig helt matt. "Måste" städa, pynta, tvätta, slå in julklappar, baka inför pysselkväll på skolan, handla mer julklappar, komma på vad som ska köpas, ätas m.m. Är helt orkeslös just nu, vill inte laga mat ens. Tror det får bli hämtmat idag. Är så fruktansvärt less på att laga mat, har ingen inspiration alls.
All kyla och mörker håller på att göra mig galen, en stor bidragande orsak till tröttheten. Jag vill ha snö och ca. 10 minusgrader så det går och vara ute längre stunder, men helst vill jag ha sol, bad och värme. Har faktiskt mer ont i kroppen när det är kallt. Ryggen och benen är värre än vanligt.

Oj vad trist det blev här i slutet.. Jag tycker faktiskt om julen, det är mysigt och extra hemtrevligt men saknar den extra energin.
Jag vet att det kommer bli en bra jul ska bara ladda batterierna inför den först.

Kram och trevlig tredje advent!

5 kommentarer:

  1. Kanske trist slut.. men åh, så skönt att veta att andra mår och känner som jag! Alla måsten och värken som är värre när det är kallt. Men visst är det mysigt med julen! Alla "måsten" behöver ju faktiskt inte göras... Ha en skön tredje advent nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Man måste inte göra allt, ta det lugnt och tänk på dig själv istället. Så supersnygg kofta!

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Snygg kofta! Lite lik Odd Molly eller hur? Vill oxå ha:)! Du, det finns inga måsten med jul förutom att man ska mysa!!! Sen får ni väl hjälpas åt med städ och matlagning!
    Puss å kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du köpte koftan! Jag är väldigt nöjd med min och köpte en grå också. Den är lite lagom varm, för mig som har vallningar :).
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig...... Det går upp och det går ned. Kan bli superstressad av alla krav och samtidigt tar jag på mig en massa därför att det är kul. Gäller att hitta balans. Jag har definitivt inte samma stresstålighet som innan. Och ont i kroppen har man...... vi vänjer oss väl.

    Stor kram från ett vintervitt (och isigt) Skåne
    Viktoria

    SvaraRadera