Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 3 december 2010

Award


Min kära vän L som har den jättefina inrednings och livstilsbloggen Fru Westman har gett mig en award. Tack så mycket!

Den här awarden innebär att välja tre favoritförfattare och ange en bok av dem, skicka vidare awarden till fem favoritbloggar och tacka den som man fått awarden av, och till sist klistra in loggan på bloggsidan!
Jag är ju inte någon bokmal direkt, jag älskar olika trädgårdsböcker, kokböcker och faktaböcker. Oftast när jag läser så är det tillsammans med vår dotter Elin.
Så här kommer tre olika tips från mig:

Michelle Paver

Michelle är född i södra Afrika och är en engelsk författare. Mina favoritböcker av henne är hennes fantasyserie för barn som utspelar sig på stenåldern, Vargbröder. Jag ooch Elin har läst dessa tillsammans och man blir verkligen fängslad av den fantasiska berättelsen om Torak och vargungens kamp mot Ondskan. Väldigt detaljerat och spännande, rekommenderas varmt. Barnen behöver dock vara lite äldre för det finns mycket läskigt i den.

Stephenie Meyer

De flesta känner nog till hennes böcker om vampyren Edward och om hans och Bellas omöjliga kärlekshistoria. En spännande och romantisk trilogi som passar både tonårsdöttrar och 70+. Börja med första delen Om jag kunde drömma först.

Lena Israelsson

Sist men inte minst vill jag tipsa er om Handbok för Köksträdgården av Lena Israelsson. En fantastiskt bra bok för alla som tycker om att odla lite. Den bidrar med mycket odlingslust, massor med härliga bilder, tips och fakta. Hon har även tagit med sommarblommorna, de är ju så fina tillsammans med köksväxterna.

Detta var mina bidrag, och jag vill ge detta award till följande bloggvänner: Sister Moonshine, Lite Hit och Lite Dit, Carpe Diem, GladiLivet,2010...Livet förändras.

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Åh, tack! Snälla du! Vad gör jag nu med detta? Vad roligt! Ska man kopiera till sin egen blogg nu då, och rekommendera tre böcker? OK. Jag ska försöka. Och. Tusen tack! Detta var kul!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!!! Jag måste ta mig en ordentlig funderare. Jag älskar att läsa!!
    Tack igen och hoppas att du får en bra helg! Kram

    SvaraRadera