Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 29 november 2010

En liten uppdatering

Kylen håller ett fast grepp om lilla Ersnäs, Luleå, Norrbotten. Undrar hur länge den ska vara här? Braskaminen går varm mest hela tiden, det är självklart mysigt men det är ju jobb också..man måste vakta brasan, hämta in ved och om det inte finns tillräckligt, hugga stickor.. Puh, efter allt detta så behöver man inte tända någon brasa för då är man redan så varm, fast kanske inte huset.

Vad vackert det är ute nu, sådant fint och klart ljus med tusen glittrande och glimrande snökristaller. Träd och buskar ser frostigt sköra ut och det knarrar rejält under skorna när man promenerar.

Idag blev det ingen promenad för mig, var så trött efter jobbet. Så jag och vår kära tik som är på besök hos oss sov middag i ca. 1.5 timme. Hade nog kunnat sova ännu längre men suget efter lite varm glögg blev för stark. Smakade en ny sort som jag köpte på ICA, Mandarin och Chiliglögg. Nja, den var väl sådär, kan tänka mig att den är god kall med massa is.

Har skissat lite på tavlor, Elin har spelat gitarr och vi sjöng lite julsånger tillsammans.
En bra dag, för att vara måndag. På onsdag startar jag att jobba 50%, ska bli intressant att testa det. Kommer säkert att bli trött men roligt. Lovar att ta hand om mig och lyssna på kroppen.

Kram och God natt kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja du måste lyssna på din kropp.

    KRAM från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Vet vad du menar med brasa. Så skönt. Men när man fixat allt som behövs är men redan varm....

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera