Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 5 november 2010

Mys i höstmörkret



Det är svårt att förmedla den rätta känslan när ni inte känner doften, värmen och ljuset som sprider sig från braskaminen. Att jag dessutom inte har den bästa bilden gör det ännu svårare. Men jag hoppas ändå att ni känner det..




Ute är det några minusgrader, här inne är det varmt och skönt. Elin leker med sin kompis, vi ska snart äta middag. Tacos står på menyn, en rätt vanlig fredagsmat när man har barn hemma (hos de flesta tror jag).

Har jobbat igår och idag. Skönt att det går bättre och bättre. Är mer trött de dagar då jag lär mig fler nya uppgifter, men det är så det ska vara.
Magen är lite bättre, men jag snorar och hostar. Pratade med min sköterska angående min dåliga mage m.m. Hon ville jag skulle testa koltabletter och dricka proviva. Skulle det inte bli bättre skulle jag höra av mig, anser dock att det är bättre, inte lika oroligt. Hon hade ingen tid för återkontrollen, men kunde se att det var inplanerat, så kallelsen borde komma snart. Är helt säker på att mina magbesvär till största delen beror på oron.

Hade tänkt påbörja en ny tavla men hade ingen lust, hoppas den kommer imorgon. Har många motiv i mitt huvud, det gäller bara att få ned det på duken.

Ikväll blir det mys framför tvapparaten. Tror nästan att jag ska värma lite glögg, det är ju även bra för halsen. Nog för att jag brukar hålla på traditioner och dricka första koppen vid första advent, men jag blev så sugen.

Tack för era kommentarer. Tack och lov så är jag inte ensam om min oro, funderingar och värk. Ni är ett stort stöd för mig.

ha en skön kväll allihopa,
Styrkekramar!

3 kommentarer:

  1. Gott med taco's
    Glögg... nu gjorde du mig jättesugen på det...
    men inte kan vi väl dricka glögg nu? eller kan vi det? ;)

    Skönt att magen är lite bättre.
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Proviva verkar vara mycket bra för oss med "cancerstörda" tarmar. Dricker det lite nu och då. Synd att man inte kan få det på recept.

    Även jag har motiv i huvudet som skulle behöva komma ut. Men jag känner att mitt loggskrivande får vara min kreativa ventil just nu.

    Du är duktig som orkar jobba. Jag blir trött bara jag tänker på det ...

    SvaraRadera
  3. Hejsan Annika,

    Jag har också haft magproblem. Jag tycker att min mage har blivit jätte känslig, jag har slutat och dricka kaffe och har börjat med mjölsyrebakterier (Nisse tyckte att det var bra idé)
    Jag har okså jätte ont i kroppen, mest ont i händerna, fingrarna är helt konstiga..
    Jag läser din block varje vecka, du finns i mina tankar. Jätte kram från Happis!!
    //Hanna

    SvaraRadera