Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 3 november 2010

Allt känns så konstigt

Jag tycker jag bara får mer och mer ont i kroppen, magen, halsen, ryggen, benen och huvudet. Vet inte vad det är, det känns bara konstigt. Tror till viss del det beror på det psykiska, den oro som finns inför återkontrollen. Har inte fått någon kallelse än men vet att det ska vara slutet av den här månaden.

Tamoxifentabletterna har garanterat också en bidragande orsak, men jag får inte kläm på om det är tabletterna som ger all den här värken eller inte.
Har försökt nå min forskningssköterska på forskningsenheten i Umeå men hon var inte anträffbar. Ska skriva henne ett mail istället.
Jag vill gärna veta om det är normalt att känna det jag känner, då blir jag lugnare i sinnet. Grubblar inte hela tiden utan lite då och då, framförallt när jag är hemma och inte har något speciellt för mig.

Nu verkar det även så att jag har fått tillbaka mitt halsont igen, samt att det har satt sig på stämbanden lite. Typiskt, tyckte det var nyss som jag blev frisk från det.

Idag är en "tycka synd om mig själv" dag. Jag tillåter mig att ha sådana ibland, desto roligare blir det nästa dag. Ska ta en stärkande promenad med hundarna, få lite frisk luft och suga in ny energi.

Imorgon är det jobbar dag igen, kul. Sedan får dottern en kompis på besök som ska stanna till på lördag. Det blir trevligt att höra deras fniss och skratt här hemma, blir roligt att ha dem här tillsammans.
Min man jobbar eftermiddagsskift torsdag och fredag så det blir jag som får pyssla om tjejerna, det ska bli så mysigt.

Ha en skön dag och kram till er alla!

9 kommentarer:

  1. Jag kan också känna så. Att det inte går framåt och ständiga krämpor.
    Närmar mig också återbesök och det är alltid lättast precis då jag varit där och vet om allt är ok.

    Ha en sån där dag, men hoppas du har nån att luta huvudet mot.

    Varm varm kram!

    SvaraRadera
  2. Hej min vän...
    Har haft tre härliga veckor i Thailand men min ovän värken var med hela tiden men han tog lite semester och var inte lika "arg", tyvärr kunde jag inte ta riktig massage för det gjorde för ont. Men värmen gör det ju mildare. Idag sitter jag och väntar på att min doktor ska ringa för nu har det börjat om kan knappt gå. Annars är allt bra. Läser din blogg varje dag, så jag är med dig...
    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hej Annika.
    Det där låter jobbig. Då menar jag ffa. tankarna. Det är klart tankarna kommer när man har värk här o där. Så mycket värk på så många platser är nog sannolikt INTE cancern ! Men vet hur det känns- hur energislopande det är att få dessa tråkiga tankar. Jätte bra du forsöker få kontakt med nån som kan lyssna på deg o evnt hjälpa deg. Lycka till !
    Du skulle varit med andra blogg-Annika og meg idag- vi tog en halvdag med spa- helt underbart- varja muskel i kroppen fikk lugn o ro. Kan du få gjort något sånt hämma där du bor ? rekommenderas varmt !
    Klem

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,

    Vet så väl hur du har det. Denna värk och stelhet kan göra mig tokig. Framför allt min strålade sida gör ont, är stel och värker. Ont i korsrygg, bröstrygg och nacke. Men det kommer att bli bättre.

    Mycket stelhet och värk kommer från antihormonet. Jag reser mig ur soffan som någon som är på andra sidan 70-strecket. Men det går. Jag lever. Och jag är troligen frisk. Vi kommer att bli bättre!

    Varma kramar

    Viktoria

    SvaraRadera
  5. Här är en till som känner sig som 70+ men jag är övertygad om att det kommer försvinna, det tar tid men en dag kommer det stela, onda, tunga och trötta vara borta.. Tankarna är också jobbiga, tyvärr tror jag vi får lära oss leva med dom jobbiga tankarna, vet inte hur man ska göra för att få dom mer positiva men det kommer kanske med tiden?

    KRAMAR från Lisbet

    SvaraRadera
  6. Åh fina du, dessa tankar! Har just ältat dem ut och in idag med Ingrid. De är hemska men kanske också nödvändiga i vår process mot livskvalité. Ett vet jag iallfall, de är högst normala och inte ett dugg konstiga! Fnittra ikapp med din dotter och hennes vän dessa dagarna, unna dig en massage och ta hand om dig.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  7. Denna oro inför kontroller är så jobbig. Jag hoppas att du slipper vänta så länge på kontakt med sköterskan.

    SvaraRadera
  8. Kramar i massor! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  9. Känner mig också som 70+... Ätit Tamoxifen i 2 år nu. Värken blir alltid värre när det blir kallt tycker jag. Bara att hoppas att det blir bättre!

    SvaraRadera