Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 7 november 2010

En förbannelse vilar över oss...

SNARKNINGAR!

Tänk vad det kan förstöra en förhoppningsvis god natts sömn. Man har precis hunnit somna och sjunkit in i drömmarnas värld, så plötsligt väcks man brutalt av våldsamma snarkningar. Man vrider och vänder på sig och försöker ignorera det störande ljudet, till slut är tröttheten så stor så man somnar om. Det hinner inte gå så många minuter så väcks man igen av oljuden. Kuddar fluffas, täcken sträcks ut, fönstret öppnas för att släppa in lite frisk syre..måtte det hjälpa.
Ytterligare några försök hinns med under nattens gång, och när man sen är i den allra djupaste och skönaste sömnen vaknar man igen..och då är det morgon.

Jaha, då var den här dagen förstörd, nåja iaf morgonen. Med stapplande steg, grusiga ögon, sandpapperstorr mun och en jäkligt hes och skrovlig röst tar man sig in till köket, brygger lite kaffe och funderar över nattens elände.

Jaha, det var det..skärp dig Annika, du måste sluta snarka!
Haha, lurade jag er? Ni kanske trodde att det var min käre make som stört oss i flera nätter men icke sa nicke (jo faktiskt, lite har han snarkat) utan det har hela tiden varit JAG. Ve och fasa, men jag skyller faktiskt på min förkylning. Jag hostar, snorar och är hes fortfarande. Förkylningar brukar oftast innebära större problem med andningen på nätterna men så här hemskt som det var inatt har jag nog aldrig varit med om. Både gubben och jag själv har väckt mig flera gånger.

Tror för allas bästa att det blir separata sovrum inatt, så vi orkar ta oss till jobbet imorgon bitti. Elin har ytterligare en lovdag kvar, så hon kan vila på dagen.

Förresten, glöggen var jättegod men den hjälpte inte så mycket mot halsontet. Ångrar ändå inte att jag tjuvstartade med drycken. :-)

KRAM

4 kommentarer:

  1. Välkommen in i snarkklubben Annika. Jag har bara hört mig själv snarka en gång och det var när jag var på SPA, som tur var så hade terapeuten gått ut då och jag låg själv och skulle bara slappna av. Det gjorde jag med råge;)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vakna till i tvsoffan av att jag snarkar.Huvudet har fallit ner mot bröstet och luften har svårt att komma in/ut. Min kära samboman retar mig,för jag vägrar erkänna att jag somnat.Det är ju HAN som snarkar(tycker i alla fall jag)
    Hoppas du piggar på dig från förkylningen.
    Kram och ha en bra jobbvecka.
    Helen

    SvaraRadera
  3. =)) Snarka lugnt! Det är klart att det är förkylningens fel.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag vet hur du har det Annika. Här hemma snarkar vi i kapp så om inte jag väcker maken så väcker han mig :-/ Har funderat på såna här snarkklämmor att sätta på näsan :-) Hoppas du blir av med dina bekymmer när förlykningen är över! Kram, Carina

    SvaraRadera