Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 27 november 2010

Tankarna har landat och vardagen och helgbestyren fortsätter


Det är lördag och imorgon är det första advent. Onsdagens tråkiga besked gjorde en känslomässig djupdykning men nu har det vänt tillbaka. Har hunnit jobba lite, försökt få ordning på sjukintyg och papper till försäkringskassa, handläggare, pensionsförsäkringsutgivarna, dessutom ordnat lite advent. Som tur är så var min kära mor här i några dagar och hjälpte mig med gardiner och lite annat.


Visst är det mysigt när adventsstjärnorna kommer på plats, man dricker glögg och äter pepparkakor med ädelost. Känner mig inte stressad över julen fast vi inte har fixat en enda julklapp än, men vi brukar sällan vara klara förrän någon dag innan julafton. Den här månaden blev det så otroligt lite pengar, eftersom jag får min arbetade lön nästa månad, så man får väl se hur snäll tomten är i år. :-)
Varje år försöker man dra in på julklappar men det slutar alltid med att någon "fuskar" och köper några extra. Som tur är så är det inte så många som vi köper till.


Min fantastiska julkaktus blommar igen. Den blommar varje jul, kommer inte ihåg hur gammal den är men den borde vara ca. 10 år. Det är helt fantastiskt vilken livskraft den har. Jag brukar skämma bort den lite och ha den utomhus hela sommaren, så detta är väl ett sätt för den att säga tack. Visst är den fin!




I helgen har vi finfrämmande. Qippers nya flickvän är på besök. Herregud vilka jobbiga dagar det har varit för våra killar. Hon luktar ju så fantastiskt gott, tyvärr är det bara Qipper som får lukta, Niro stackaren han får mest vara instängd. Tanken är väl att de ska para sig i helgen men än så länge har de bara busat och snusat. Vi får väl se vad som händer, hoppas på imorgon. En sak är då säkert, det är ingen lek att ha två hanhundar hemma när det finns en löptik i huset. Det är yl, gnäll, flämtningar och dreggel, fast just nu tar de en paus och sover gott. Skönt, både för mig och dem.


Vill avsluta med att önska er alla en mysig första advent. Här är det fortfarande jättekallt så raggsockar och en varm brasa får bidra med värme, självklart tillsammans med glöggen.

Kram på er alla från lilla mig.

5 kommentarer:

  1. Önskar dig också en skön adventshelg.
    Middag med vänner nu här hemma sen ska vi gå på revy.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det, försök njuta lite nu :)
    Nu håller vi nog på att bli insnöade också, det har börjat blåsa ordentligt..
    KRAMAR från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Du ser ut att ha det så himla mysigt. Jag orkar inte mera idag, men i morgon ska jag försöka få upp andra gardiner i köket och ta fram stjärnorna. Men det är då det. Ha en mysig advent! Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt hem du har, så julfint. Gott att höra att du hämtat dig lite från veckans tragiska besked. Vilken kaktus!! Fantastisk.
    Känner igen det där med julklappar, vi säger också likadant varje år... Men just i år är ju kassan lite skral även för oss. ;)
    Tusen kramar
    Annika

    SvaraRadera
  5. Bästa julklappen är ju att du mår bra! <3 Det tror jag alla skriver under på. Ha det bäst och kramar från oss.

    SvaraRadera