Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 25 oktober 2010

Hemma i Byn

Många steg senare så klev vi över tröskeln här hemma igen. Varför jag kan veta antalet steg beror på att jag har ett finfint program i min mobil som heter Walk Mate, en inbyggd stegräknare. Det kan låta lite överdrivet men det motiverar mig att orka promenera, samtidigt som tävlingsdjävulen får sitt. :-)

Visst har vi promenerat en hel del i huvudstaden. Hotellet låg ungefär på 25 minuters promenad från centralen, så vi gick väl den sträckan minst en gång per dag.
Standarden var tipptopp, frukosten god och personalen var jättetrevlig. Tyvärr åt vi ingen middag på hotellet, vi var för sent ute så allt var fullbokat.
Men mat har vi fått ändå. Smaskiga rätter både till lunch och middag, både vin och öl som dryck. Det har verkligen inte gått någon nöd på oss.

När det gäller shoppingen så hade jag räknat med att hinna handla mer, men tiden har som vanligt gått alldeles för fort sedan tog orken slut fort. Hann tyvärr inte besöka butiken Turquoise som min kära kusin tipsade mig om, ingen inredning alls blev det. Tänkte att det var nog bäst så för att hålla min man vid gott humör, han är inte så förtjust vid inredning. :-)
Det roliga är att jag ändå fick med lite turkost eller kanske lite mer åt petrolblått men ändå en favoritfärg.


Här ser ni lite av vad jag har handlat, ett fin brun manchesterkjol, en brun och turkos långärmad tröja och en stickad pullover i turkos/petrolblå färg - allt detta från Mexx ( Barkarby Outlet). Skorna är från Din Sko och fleece/undertröjan är från Stadium.


Den här jackan köpte jag på Inter Sport. En klassiskt svart, lite sportig men insvängd och kvinnlig modell.



Lite blingbling är inte helt fel. Den fina silverringen fick jag av min kära man och min dotter i födelsedagspresent, guldörhängena köpte jag på Åhlens City och de glittriga silverörhängena köpte jag på Arlanda.

Är mycket nöjd och glad över vår resa, vi har fått några helt underbara dagar tillsammans. Ingen stress, inga måsten och jag har faktiskt kunnat glömma bort min skitcancer för ett litet tag. Tyvärr har benen pirrat ordentligt men jag tror nog att största delen berodde på våra steg.



Idag blev det inga steg utan vila i soffan, såå härligt!


Borta bra men hemma bäst!
KRAM!

3 kommentarer:

  1. Roligt att ni har haft det bra, jättefina kläder och smycken! Kul med stegräknare i mobilen, jag har undrat lite hur mycket man egentligen går på jobbet. Har tänkt kolla med stegräknare flera gånger men det har aldrig blivit av... Ha det bäst, kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag formligen ÄLSKAR Barkarby - det går inte att åka därifrån utan att ha med sig flera påsar :) Längtar till vi kan åka de många milen söderut för en visit där igen. Skönt att höra att ni haft det bra! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Man tycker ofta att man gått så himla långt, och så visar det sig att man har helt fel. Åh, vad kul med shopping. Tänk att få röja runt på en stor REA! Nu får du vila dig och ha på dig dina fina nya kläder.

    SvaraRadera