Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 26 oktober 2010

Fortsatt sjukskriven..

och till veckan börjar jag jobba


Känns skönt att jag får lite rutiner att följa. Tror att jag behöver det för att orka komma tillbaka till arbetslivet. Arbetsträningen har varit en stor hjälp för att klara av att känna sig trygg och stabil för att besöka och jobba på arbetsplatsen. Att jag sedan är trött när jag kommer hem är väl något som jag får dras med ett bra tag. Det är så individuellt hur mycket man orkar och hur man reagerar, men jag tycker det går bättre och bättre.
Idag blev det ett lite längre besök och jag var totalt slut när jag kom hem, så lite fasta tider blir nog bra så jag inte pressar mig för hårt.

Var tvungen att handla lite på vägen hem. De sålde godis för 39.90/ kg!


Inte kunde jag låta bli att handla lite...ja så lite blev det inte..ett kilo eller så. Ahhh, nu känner jag mig så arg på mig själv..att jag inte kunde låta bli. MEN så kom jag på att det är väl Halloween snart, tror det är nu till helgen, eller?
Så plötsligt vändes allt till något positivt. Bra gjort Annika, att du för en gångs skull är förberedd för spökerierna. Jag brukar oftast glömma bort det, så när alla småmonster knackar på dörren så har de fått frukt istället...hur poppis är det på en skala?

Nu kommer det stora prövningen, kommer jag (vi) att kunna hålla oss för att inte äta upp allt godis innan helgen? Har gömt det på ett säkert ställe, så det är endast upp till mig att det finns kvar.
KRAM!

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att börja jobba igen. Jag är ganska annorlunda där nu, men ändå mig lik. Säger bara ja om jag orkar och säger i från mer.
    Har nu börjat på deltid och håhåjaja vad jag är slut efteråt. Svårt att komma in i rutiner och det här med att komma upp på morgonen, mjukna upp och bli klar är ett halvt företag.

    Varm kram! Å lycka till på jobbet!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får det stöd du behöver för att orka med jobbmiljön. Det kan vara en lagom början med 25 %. Jag håller tummarna för dig!

    Godis är gott!

    SvaraRadera
  3. Skönt att börja jobba och bra att du tar det lugnt. Det har inte jag gjort och det är väldigt korkat!!!

    När det gäller godiset så tror jag nog att det är slut innan helgen..... fast det baserar jag på mitt eget beteende... :-)

    Kram kram

    SvaraRadera