Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 27 oktober 2010

Jag frrryyyser...

Det verkar vara snö i luften, får se om det faller ned eller väntar till en annan dag. Usch vad kallt det är idag, på morgonen var det 7 minusgrader.
Egentligen är det inte såå kallt för att vara här i norr, men den här årstiden när man inte är så van känns det värre än vad det är.

Har flera lager kläder på mig, gjorde upp en eld i kaminen men fryser ändå. Känner mig mer frusen än annars, jag som trodde jag skulle svettas. Svettningar och vallningar lyser (fortfarande) med sin frånvaro, så jag börjar nästan tveka på om mina antihormontabletter verkligen är riktiga. Enligt långa listan på biverkningar så var det väldigt vanligt med att svettas. Det enda jag gör är att frysa. Händer och näsa är som istappar.

Har ingen lust alls att ta en promenad trots att jag vet att hundarna måste ut. Brrrrrr, Vill INTE UT! Jag vill ligga under täcket, fullt påklädd med duntofflor och mössa..tills jag blir så varm att jag kan få ta av mig ett eller två plagg.

Elin har dans och min man jobbar eftermiddag, så det blir jag som skjutsar henne. Hoppas att det inte börjar snöa, tycker inte om att köra bil då, men det går om jag måste.

Nä, ryck upp dig Annika! En kopp med varmt te och sedan en kortis med hundarna, sedan lite vila innan middagen. Det blir nog en bastu ikväll, efter dansen, för att få upp värmen i kroppen lite. Det blir skönt.

Ha det så gott,

4 kommentarer:

  1. Jag längtar redan till våren och sommaren. Det är inte kul när det är kallt. Var glad du att du inte får ALLA biverkningar, medicinen funkar nog ändå. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är lustigt vad -7 grader känns kallt på hösten och så skönt på vintern efter det har varit -25. Tänd några ljus efter bastun och kura ihop dig i soffan. Ha det bäst och kramar!

    SvaraRadera
  3. jag har inte alls så mycket svättningar/ vallningar som jag hade förväntat. !! Och det varierar oxå endel. Många kommenterar " stackars deg " när jag sitter där o törkar svättan- men jag tcker verkligen inte det gör något- är ju så glad för att jag lever o att jag får behandling som förhoppningsvis hjälper ! Vad gör väl lite svett o onda leder ?!
    Medicinerna dine jobbar nog på i din kropp, du är bara en av dom som - än så länge- inte reagerar med vallningar : )
    Klem

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt vackert kort på dig och din dotter!!!!!!!!!!!!!
    Vilken tur att du slipper vallningar!!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera