Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 14 oktober 2010

En lugn dag och Kung Vinter hälsar på


Vilket bländande ljus det är ute idag. Den första snön har kommit och brett ut en skyddande täcke på marken. Det verkar som om den kanske blir kvar över natten, temperaturen är fortfarande rätt låg.
Tog en promenad med hundarna, fy farao vad kallt ute men hundarna trivdes. De älskar snön och snöbollarna.




Pratade med bröstsköterskan tidigare idag. Jag nämnde att min sjukskrivning snart går ut och berättade hur jag mår, får väl se hur det blir i november. Hon sa som alla ni BC vänner har sagt, att trötthet är väldigt vanligt och kan komma i olika faser under sjukdomstiden, när man minst anar det.

Har fått en liten konstig "finne" under min strålningsarm. Den skaver och är i vägen, möjligen en inflammerad hårsäck. Sköterskan skulle ändå boka upp en tid så den blir undersökt. Känns lite larvigt men samtidigt vill jag kolla upp det, eftersom det inte är en riktig finne.

Har även haft lite ont i ryggen i några veckor, vet inte om det har med behandlingen (Tamoxifen) att göra eller om jag har motionerat "för" mycket. Ringde till min forskningssköterska och pratade om det. Tamoxifen ska inte ge sådana biverkningar så hennes råd var att ta alvedon i några dagar och höra av mig till henne nästa vecka ifall det inte blir bättre. Proverna jag tog innan jag åkte hem från Umeå när jag var klar med strålningen var jättebra. Hon sa att kroppen ändå tar tid på sig att återhämta sig helt med styrka och ork. Jag ska på återkoll i slutet av november, blir mer och mer nervös inför det men samtidigt vill jag veta svaret på alla prover.

Det är en lugn dag idag med bloggläsning, tv och vila. Snart kommer dottern hem från skolan, så lite eftermiddagsfika skulle sitta fint.

Ha en bra dag,
KRAM

4 kommentarer:

  1. Ja, alla oroande tankar och symptom kan göra livet tungt ibland innan man får besked. Lätt att säga att man inte ska oroa sig, men inte lätt att göra och tänka. Förstår verkligen din obehagskänsla. Många styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vi håller såklart tummen för att det inte är något dumt utan bara en inflamerad hårsäck.

    Jag älskar snön, önskar vi här långt nere i skåne också skulle få snö nu, det lyser upp det gråa trista.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. En fråga: Har du mest ont i ryggen på den sida där du blivit strålad?

    Jag har nämnligen jättemycket besvär med bröstryggen just på den sidan. Förmodligen är det strålningen som skadat muskeln. Har ont i muskeln hela vägen fram mot framsidan.

    Godkväll

    SvaraRadera
  4. Viktoria: Jag har mest ont längst ned i ryggslutet mot höften. Har nog inget med strålningen att göra. Hoppas det bara är en lång utdragen träningsvärk. :-)

    SvaraRadera