Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 8 september 2010

Ytterligare en etapp är avslutad..

Äntligen är jag hemma!

Har en otroligt konstig känsla i kroppen, en blandning av allt. Trist att skiljas från sina BC kompisar, skönt att vara hemma, rädsla att klara sig själv utan sjukvården flåsandes i nacken, glad att få träffa min familj.

Är nu sjukskriven ett tag framöver så jag får utrymme för återhämtning och vila, samt att jag ska arbetsträna lite från och med oktober. Känner mig nervös inför att åka till jobbet men det kommer nog att gå bra, bara jag kommer igång med det.
Har kopierat mitt sjukintyg så jag kan skicka det till berörda mottagare.

Kommer att bli kallad för återkontroll under november månad. Den kommer att ske i Umeå. Huu, jag bara ryser av tanken, vill inte tänka på det just nu.

Tog min första tablett av antihormonen Tamoxifen idag. Blir spännande och se hur kroppen kommer att reagera. Läste i bipacksedeln om olika biverkningar, enligt läkaren så skulle det inte vara så många, men det var ändå många som han inte nämnde. Vill inte ta ut något i förskott, utan jag får vänta och se istället.

Förkylningen är kvar lite grann, hostar under nätterna och är lite snuvig. Är däremot väldigt tung i benen idag. Har fortfarande problem med dem, att det gör ont och pirrar i dem, det varierar ändå från dag till dag. Strålningen har så klart satt sina spår med bränd och sårig hud. Aloe Vera kräm och fet lotion hjälper huden att läka ordentligt. Den kommer att bli så len och fin.

Har bestämt mig för att ta upp måleriet igen. En sysselsättning som ger ro för kropp och själ men även glädje. Behöver köpa in några fler canvas ramar sedan är det bara att sätta igång.

Ha en skön eftermiddag!

5 kommentarer:

  1. Jag är så glad för din skull att det nu är över med alla behandlingarna. Nu ska du ta det lugnt, lyssna på kroppen, komma igång i lagom snabb takt. Jag ska snart också börja med antihormon och är lite rädd för biverkningarna där, men dom kan väl knappast bli värre än det vi redan gått igenom? ;)

    Många Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem, fina Annika. Vad jag är glad att jag fått en sån fin vän. Så lite possitivt har det varit med den här skitsjukdomen...
    Kramar i massor Anne

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem Annica! Jag beundrar dig. Kom nu ihåg att lyssna på dina egna behov och gör allt gott du kan för att du ska må bra. Hoppas vi träffas lite oftare nu.
    KRAM
    A-L

    SvaraRadera
  4. Glad för din skull att det är över. Håller tummarna för att du kan ta vara på tiden och sköta om dig själv. Styrkekramar

    SvaraRadera
  5. Skönt att det är klart nu. Passa på och njut av att vara hemma.
    Hoppas att ni har lika fint väder som här i Jämtland. Jag har haft ledigt en vecka. Varit ute och plockat hallon och svamp alla dar.
    Kram Monica.

    SvaraRadera