Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 10 september 2010

Vilken underbar dag...


Det är så skönt att vara hemma. Jag känner att jag kan koppla av rätt bra ändå. Gick en långpromenad idag. Solen har värmt så skönt. Satt ute på altanen och drack kaffe med härlig kaffeost, mjuk och god. Dottern har varit hemma från skolan torsdag och fredag på grund av förkylning. Hon mår mycket bättre nu.

Gubben min befinner sig uppe i stugan och jagar älg, så vi får fira min hemkomst någon annan dag. Har inte sett honom på ett tag, saknar honom, men vi ses på söndag igen.

Det verkar som om det ljuva vädret ska fortsätta nästa vecka också. Blir väl läge för lite höststädning i trädgården då. Är så skönt att slippa stressa med det, utan man kan ta lite grann varje dag. Vill kunna njuta av de få blommor som fortfarande blommar.
Av grönsakerna så är det mesta redan skördat. Morötterna har dessvärre drabbats av morotsflugan, så vi har endast kunnat njuta av några få.

En kul grej är att jag hann få färdigt min andra kniv under min sista dag i Umeå. Se så fin den blev!



Har tagit mina antihormontabletter varje dag, än så länge känner jag inte av dem. :-)Benen värker efter promenaden men det gör ingenting, jag vet att det kommer att bli bättre, det är ändå så skönt att vara hemma igen.

Tänker mycket på mina kära BC kompisar och önskar dem alla lycka till. Vi har kämpat tillsammans i Umeå och vi kommer att fortsätta att göra det var för sig på hemmaplan. Vi är alla fantastiska! Längtar tills vi ses igen.

5 kommentarer:

  1. Skönt att ha dig hemma i trakterna! Ha det bäst och kramar från oss.

    SvaraRadera
  2. Wow så fin kniven blev. Låter som du njuter av att vara hemma och bara gå runt och vara, NJUT, det är du värd. Tusen Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Oj, vad du är händig! Otroligt fin kniv. Ja, nu gäller det att stå på egna ben och det kan kännas lite vingligt. Många styrkekramar till dig i din forsatta "kamp".

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så skönt för dig att vara klar med ytterligare en bit i din behandling.

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  5. Den blev också toppenfin. jag är imponerad! :-)
    Kuriren-Birgitta

    SvaraRadera