Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 2 september 2010

Ont i halsen

Dagen har flutit på bra. Gjorde MUGA scinten på morgonen. Allt gick bra, resultatet får jag veta nästa vecka. Därefter var tiden för tight för att gå tillbaka till hotellet för att äta frukost, så jag köpte frukostfika på Café Kristallen.
Efter strålningen träffade jag två läkarstuderande i en kandidatintervju. De skulle träna sin förmåga att sätta sig in i min (patient) situation och försöka förstå den genom att ställa frågor.
Det var mycket intressant och jag tror personligen att det är mycket viktigt för dem att öva "aktivt lyssnande" genom att ställa rätt frågor.

Åt lunch och vinkade av min Pitekompis, som varit här nere i två dagar. Nästa vecka är det hennes tur att påbörja strålbehandlingen. Har presenterat henne för BC gänget så att hon har en liten trygghet, jag åker ju hem samma dag som hon kommer hit.

Flitens lampa har lyst i snicken. Putsade frenetiskt på knivskaften för att hinna klart tills jag ska hem. Det verkar som det blir så. :-)

Har fått ont i halsen. Trodde det berodde på en vätska jag fick dricka inför MUGA scinten men det har blivit värre. Har druckit vatten och te, käkar halstabletter.
Det gäller att kurera sig under helgen, nu när det är så lite tid kvar.

Sov gott, det ska jag göra i alla fall (hoppas jag).
KRAM

3 kommentarer:

  1. Nu får du kurera dej ordentligt så du inte blir sjuk nu när du har så lite strålningar kvar.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Ja, kurera dig ordentligt och hoppas att du får sova gott i natt. Ha det bäst i helgen, kramar från oss!

    SvaraRadera
  3. Nu får du inte bli sjuk Annika, vila ordentligt och må så gott med familjen i helgen.
    Kram från Helen

    SvaraRadera