Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 4 september 2010

Host, nys och snörvel


Solen har varit framme idag och värmt oss lite. Själv har jag varit inomhus nästan hela dagen. Skulle behöva höststäda lite i trädgården men jag får ta det någon annan dag, ev. när jag har kommit hem efter min sista strålning.

Förkylningen har brutit ut ordentligt. Tror inte att jag har någon feber, det känns inte så. Halsen värker och jag nyser väldigt mycket. Huvudet väger tungt. Har druckit flera koppar te. Men trots detta så tycker jag inte ett dugg synd om mig själv.

Det är rätt skönt att vara vara inne och läsa tidningar, slumra en stund och inte ha några måsten. Det blir nog den bästa medicinen. :-)

kramiz

2 kommentarer:

  1. Ja, ta hand om dig och vila ordentligt. Du brukar vara lite dålig på att ta det lugnt, du vet att jag har gormat lite på dig över det! Trädgården kan vänta till nästa vecka. Är det en liknande förkylning som jag hade, så går det över rätt fort. Kramar till dig gumman, ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Passa på och njut av ryggläget även om det värker lite i halsen å du måste snyta dig då och då. Te är bra, kanske med en liten spets till kvällen;-). Vi hörs!
    KRam

    SvaraRadera