Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 20 september 2010

Försöker städa och göra fint..

Imorgon fortsätter inspelningen på reportage inför Rosa Bandet insamlingen. Hela teamet ska komma hem till mig imorgon och filma, fotografera och intervjua. Känner mig lite nervös inför det, har inte sett något resultat från den första inspelningen ännu men är säker på att det blir bra. Har ännu inte vant mig med att få se och höra mig själv. Man känner sig ju inte lika snygg som innan cancern, självkänslan är lite kantstött men jag får göra mitt bästa.
Har i alla fall städtema här hemma idag. Alla får hjälpa till, ja hundarna kan ju inte bidra med så mycket, det bästa är nog att de håller sig utomhus ett tag. De är ändå inte så förtjust i dammsugen.
Min koncentrationssvårighet sätts på prov, tror jag har påbörjad dammtorkningen på tio olika ställen, samt börjat byta stolstassar, tog ut tvätten ur maskinen men glömde att hänga upp den, till slut sitter jag på stolen helt utmattad utan att egentligen utfört någonting. Tur att jag har min man och dotter som tar hand om mig.

Vet inte vad jag ska ha på mig för kläder, detta är också en av de tillfällen då man tittar in i en fullproppad garderob och utbrister "Jag har ju ingenting att ta på mig!" med en viss panik i rösten. Känner mig lite speedad utan anledning.

Tror det blir en promenad för att lugna ner mig lite. Det är en härligt solig dag idag.

Sammanfattningsvis ser jag fram emot besöket imorgon, reportagegänget (tre tjejer) är jättetrevliga och tar hand om mig väl. Man måste ju inte städa och göra fint för deras skull men ni som känner mig vet att jag vill ha det så ändå. Detta blev ett bra tillfälle att få det gjort. :-)

6 kommentarer:

  1. Oj så spännande men jag förstår att du är nervös och givetvis vill man ha städat när det kommer besök, fast man vet att besökarna inte bryr sej;)

    Lycka till! Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Hej min vän...
    Tänk vad stolt jag kommer att vara när du är på tv..;.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj, vad spännande. Nu förväntar vi oss full rapport om vad som försiggår, samt när vi kan se dig på TV.
    Lycka till idag.

    Stor kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Låter flott att du skal bli filmad- din historia skal kunna ses av många människor !! Måste kännas bra- även om det självklart oxå känns nervöst... !
    Jag gillar din bild där du står o fiskar - jag o min tvillingbror har under hela vår uppväxt ägnat mycket tid på att fiska- jag elskar det- men gör det tyvär inte ofta längre.
    Tack för din komentar- verkligen trevlig att känna närheten til deg o andra kvinnor i samma situation. Även om man i sin värsta ångest känner seg helt ensam- så hjälper det i vardagen att veta att man ju ( tyvär ) delar oerhört mycket med andra i samma situation.
    klem Ingrid

    SvaraRadera
  5. Men vet du: vi är vackrare än någonsin efter det vi varit med om. Vi har och gör en resa som för alltid förändrar oss och vi ska vara stolta.
    Jag kände det som det var jag mot dom friska. Jag mot döden. Nu vet jag något andra inte vet, som inte varit där.

    Vackrare än nu blir jag aldrig även om min kropp och själ är trasig.
    Inte du heller.
    För skönheten sitter på insidan.

    Stor kram på dig!!

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig i dag. Hoppas inspelningen avlöper bra!

    SvaraRadera