Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 18 september 2010

Åh så fint...


tennarmband! Stort TACK till min snälla vän Ann-Helen för din fina gåva till mig. Blev så rörd och turkos som är en av mina favoritfärger.:-)Om ni blir sugna på ett eget armband kan ni följa min blogglista och kolla in bloggen Ann-Helens unika TENNARMBAND. Colourful Sami Pewter Bracelets.


Se så fint det passar ihop med mitt halsband som jag gjorde i glas när jag var nere i Umeå.







Apropå Umeå, så passade jag på att "pimpa" upp mitt rosabandet armband. Blev rätt nöjd.


Jag anser att skapandet är medicin för själen, att ge bort något både skänker och ger tillbaka tillfredsställelse. Det är inte svårt, alla kan skapa någonting genom att måla, slöjda, sy, trädgårdsarbeta, binda flugor, bygga, laga mat eller baka.

4 kommentarer:

  1. Så vackert armband, och perfekt ihop med ditt halsband. Hoppas din förkylning gett med sej nu.

    Ha en skön söndag! Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Hej Annika. Vad roligt det var att träffas och surra! Kul att du gillade armbandet, som sagt det har legat och ruvat länge i huvudet och nu äntligen fick jag till det! Vad glad jag blir att du visar det på bloggen :-)) bilden blev superfin! Det är så sant som du skriver - att ge skänker lika mycket glädje som att få.

    Tänkte passa på att skicka länken till min kompis Nina, silversmeden som gjort taggen på armbandet. Här är hennes blogg: http://finaninadesign.blogspot.com/
    och här är hennes hemsida: http://www.finanina.se/

    Jag ska nog ta och plocka fram penslarna snart. Fick massor av inspiration av dig och dina härliga tavlor!! Tror att motivet får bli en höstgul björk (jag tog kameran och gick på fotoexkursion igår förmiddag)

    Njut av höstfärgerna! Kom gärna förbi på en kopp när du har lust.

    Kram!
    /Ann-Helen

    SvaraRadera
  3. Underbart fint armband.
    Har varit inne på hennes sida, men jag får sån himla beslutsångest! :)

    Ditt halsband är också superfint!

    Tror som du att alla mår bra av att skapa!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt! Å som gjord för att matcha ditt halsband:). Ann-Helen är en mästare på tennarmband!

    SvaraRadera