Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 17 september 2010

Förkyld igen...och nyklippt


Eländiga förkylning, den hann knappt lämna mig så kom den tillbaka. Har väl inte det bästa immunförsvaret, dessutom har det varit kallt och blåsigt i veckan. Blev nog lite kall när jag och min man promenerade i onsdags. Halsen värker och huvudet spränger, täppt i näsan och frusen men har inte feber. Man ska inte klaga, det har varit värre. Med te, halstabletter och vila kommer allt att bli bra igen.:-)

Har förresten varit och klippt mig hos en frisör. Min man hade en bokad klipptid, så jag passade på att följa med honom dit. Jag frågade om det fanns lite tid över att klippa mig lite vid öronen och nacken, och som tur var så gick det bra. Det var inte mycket hår som föll för saxen men känslan av lyx sköljde över mig. Håret tunnades ut runt öronen, så att jag fick en trevligare frisyr. Känslan av att någon stylade mitt hår var överväldigande, jag blev djupt rörd. En klump av gråt fastnade i halsen. Resultatet i sig var inte så annorlunda än hur jag såg ut innan, men känslan var enorm. Nu gäller det att spara ut håret så pass så jag sedan kan klippa till en bättre frisyr. Vet inte riktigt hur jag ska ha håret i framtiden, det finns ju så många snygga frisyrer. Kan hända att jag behåller det så här, fast med lite mer längd och en annan färg.
Kanske ni har några idéer, alla tips är välkomna.












I helgen är det kalas alla dagar, iaf för min dotter. Kvällens tema är bowling och imorgon ska hon på discokalas. Slår vad om att det blir jättekul båda kvällarna. På söndag fyller min mamma år så då ska vi uppvakta henne.
Jag har inga större planer för helgen utan hoppas på att bli friskare så det blir en promenad imorgon. Min man har precis åkt iväg söderut för en jakthelg/ kullträff med vår hund, Qippers valpar. Säkert kul att se hur mycket alla valpar har vuxit och utvecklats. Hade jag haft ork och varit frisk skulle jag ha följt med, men det får bli någon annan gång. Benen är fortfarande så tunga.

Ha en skön fredag och kom ihåg att krama varandra!

7 kommentarer:

  1. Åh vad fin du blev! Krya på dig kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker frisyr, du passar ju jättebra i kort hår, och tavlan jättefin/ Kram Barbro o Sören

    SvaraRadera
  3. Snyggt bruttan! Du passar ju så bra i alla frisyrer, det har ju blivit många olika under årens lopp :) Ha det bäst och kram från oss!

    SvaraRadera
  4. Så fin du blev! Visst är det skönt att få anledning att klippa sig. Tog av mitt på 9 mm för en månad sedan och nu märks det att det har vuxit. Men det är fortfarande kort, kort, men tjockt.

    Förkylningar är ett elände. Tycker att det verkar som om att man lätt får tillbaks den igen efter ca två veckor, som en lite mildare variant.

    Ha en härlig helg

    kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  5. Så cool frisyr Annika! Klär dig verkligen - till ditt nätta fina ansikte. Hoppas du får möjlighet att vila och krya på dig i helgen då du har lite egentid med maken och dottern på vift. Kram Clara

    SvaraRadera
  6. Så himla fin du är i den korta frisyren, längtar tills mitt börjar växa, det är kallt utan hår nu.

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  7. Hej- meg känner du inte- är rätt så ny i denna bloggvärld. Fint att les om deg- det känns skönt att lesa om andra i samma sits som meg själv !. Jag ville säga att du ser fantastisk fraiche ut !. Jag har hunnit gå 3 gånger til frissan : ) Jag har oxå startat en blogg- men bara för ett par dagar sedan- det tar nog lite tid att bekanta seg i dänna världen- men det känns skönt att få skriva av seg efter 1 mycket annorlunda år..
    Kram Ingrid

    SvaraRadera