Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 12 augusti 2010

Tomteverkstad och magont

Har snart avverkat min fjärde stålningsvecka av sju. Tiden har gått jättefort, men det gör ju det när man håller sig sysselsatt.

Idag har jag inte varit lika aktiv på ett fysiskt ansträngande sätt utan mer på ett kreativt sätt. Gårdagens promenader gjorde gott och det var riktigt skönt att sitta i slöjdsalen idag och pyssla med mina halsband.
Från början var det bara jag inne i lokalen men allt eftersom tillkom det pysselsugna kompisar, till slut var vi nog som mest ca. 11 stycken inklusive några i träslöjdslokalen. En otroligt härlig stämning; skaparlust, koncentration, förväntningar och kaffepauser.

Tyvärr gick några utav mina hängen sönder, men så är den bistra verkligheten med skapandet, allt går inte riktigt som man tänkt sig, dessutom är det känsligt med glas.
Är dock väldigt nöjd med resultatet och nitton stycken halsband får åka med mig hem imorgon. :-) Det gäller att vara effektiv när man har chansen, hihi

Träffade en läkare på morgonen gällande min värk i bröstet. Det var inget allvarligt men han märkte att det gör ont, så han skrev ut några tabletter som jag ska ta tre gånger per dag mot värk och inflammation. Dessvärre har min mage tagit stryk av dem, har värk och mår nästa illa. Blir det inte bättre får jag avsluta dessa och ta kontakt med läkaren igen till veckan.

Tog en promenad med en BC kompis, en nykomling till Umeå och vår grupp. Jag är en sådan person som tar kontakt, jag vill inte att någon ska vara ensam om de själva inte vill det. Jag vet att det inte är så lätt för alla att ta det första steget, därför tar jag initiativ och vill de hänga med oss så är de så välkomna Det är mycket lättare att gå igenom den här perioden tillsammans med någon annan.

Vet att nästa vecka blir fylld med nya saker, ska påbörja min andra kniv samt att det kommer besök. Det blir så kul!

Imorgon är det hemfärd. Ser verkligen fram emot att komma hem, jag längtar så efter min familj. Längtan kommer så klart oftare när man inte mår riktigt bra.

Den här veckan har varit rolig, men nya och "gamla" vänner. Jag lär mig något nytt varje dag, tänk vilken fantastisk erfarenhet detta ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar