Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 13 augusti 2010

Bättre idag..

Sov dåligt inatt på grund av magont men det minskade allt eftersom och efter frukosten avtog det helt. Så skönt, känner mig mycket piggare och gladare.
Det är så trist att sitta i bussen i så många timmar och må dåligt. Vilken tur att jag slipper det.

Kunde så klart inte låta bli att titta in i "pysselstugan" på morgonen. Som jag skrev tidigare så gick några sönder för mig igår, så jag la in dem i fusingugnen för nattens bränning. Resultatet blev väl rätt okey, de var snyggare innan men visst är de fina. Ska göra dem färdiga till veckan. Om jag hade gjort det idag skulle det nog vara en risk att jag missade bussen...hihi.

Pratade med personalen på strålningen och de sa att det märks att "pysslandet" är väldigt populär. Skulle det vara någon patient som är för sen till sin strålning så brukar de först ringa till slöjden och kolla om det är någon som glömt bort tiden. Jag förstår det helt, för det är inte lätt att slita sig därifrån när man väl har börjat tillverka saker. Det är starkt beroendeframkallande.

Hoppas att det inte är lika fullt på bussen som förra fredagen, skulle så gärna vilja sitta bredvid min kompis. Hemresan går mycket fortare om man har någon att prata med.

Vädret är soligt och varmt här i Umeå, önskar att det är det hemma också för det skulle vara trevligt att äta ute på altanen. Min man berättade att vi skulle grilla revbensspjäll ikväll, mmmmmmums. Att man alltid ska tänka på mat, vi är så bortskämda med det i vårt land och jag är så tacksam över det för det är (för mig) en av mina största njutningar. Det inkluderar så mycket mera än just mat t.ex. gemenskap, samtal, god dryck och upplevelser.

Ha en skön fredag allihopa, för det ska jag ha.
Kramar från mig.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en fin helg med familjen, med bra väder,god mat och dryck.
    Själv ska jag på kräftkalas i kväll,kul och gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera