Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 11 augusti 2010

Ingen vila för Annika...

Ibland blir jag så arg på att jag ska vara så "duktig". Det verkar som om jag fortfarande är kvar i min "Att göra" period.

Var jättetrött på morgonen och trodde nästan att jag skulle få migrän. Efter frukosten släppte det lite, men inte gick jag upp och vilade. Nähädå, jag gick så klart ned till slöjdrummet och började med att göra halsband. Det visade sig vara rätt kul, det tog ett tag innan jag kom igång men efter lunch hade jag gjort 22 hängen. Det borde väl räcka, eller hur? De brändes senare under eftermiddagen, har inte sett dem ännu, så jag är väldigt nyfiken på hur de blev. Längtar till imorgon...

Det var lite tekniska problem så jag fick vänta 45 minuter innan det var dags för min strålbehandling för dagen. Har ont i brösten på den sidan de strålar så jag bad dem boka upp en läkartid för mig. Så imorgon ska jag först träffa en läkare och lite senare på dagen få min strålning.
Bröstet känns svullet, är varmt och värker, det kan hända att jag har fått en inflammation och då måste jag få en medicinkur för det.

Efter behandlingen tog jag en längre promenad, till Strömpilen. Handlade några underkläder och gick sedan tillbaka igen. Benen känns lite bättre dag för dag
Middag direkt när jag kom tillbaka, sedan blev det en långpromenad igen, då tillsammans med mina BC kompisar.
Nu i efterhand känner jag att det kanske inte var så bra att gå så långt, det värker rejält i bröstet, samtidigt är jag glad över den extra motionen som det gav.

Ja, som ni kan läsa så hade jag helt enkelt inte tid att vila. Att man ska vara så jäkla knäpp och envis, men det är så skönt att vara ute. Imorgon ska jag vara ute MEN sitta skönt på en bänk istället.

4 kommentarer:

  1. Oj oj. Bra att benen börjar kännas bättre,men du måste nog försöka ta det lite lugnt. Har du ingen ro så du kan läsa. Tidningar eller böcker. Hoppas att det går bra med doktor och bröst. Trist om du fått inflammation.
    Nu är det snart helg igen.Har du gjort tre veckor nu? Är det fem veckor totalt? Jag tror att det var 25 strålningar, för fem år sen när jag var där.
    Men jag har glömt ganska mycket.Kommer mest ihåg det roliga.
    Hjärnan väljer väl ut det som är bra att komma ihåg:-)
    Kram från Monica.

    SvaraRadera
  2. Jag tror oxå att du måste tänka på att vila mer, vila läker kroppen. Ett tips är att i efterhand lyssna på Sommar i P1-programmen. Lyssnade på Annika Östberg i går på jobbet, riktigt bra!
    Läser din blogg varje dag och vi tänker på dig hela tiden. Verkar som att det rullar på rätt bra för dig även om det verkar strula lite nu.
    Ch började äta sin andra kur i tisdags.
    Stor kram från Yvonne

    SvaraRadera
  3. Skickar dig en kram och varma tankar. Hoppas du får en bra dag!
    A-LH

    SvaraRadera
  4. Kanske du skulle ta och vila lite iallafall, men jag vet hur det är, är man inte tvingad i säng så undviker man det, tillbringar tillräckligt med tid där ändå.. Du får vila på bussen i morgon.
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera