Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 31 augusti 2010

Tack gode Gud för Aloe Vera...



Efter att jag nu har genomgått 25+2 dagars strålning, kan ni kanske förstå att det känns i huden. Det svider, kliar, skaver och värker. Har en mörk rödbrun färg under bröstet, i armhålan och ömsar skinn på bröstvårtan. Då är det skönt att smörja in lite Aloe Vera gel för att återfukta och svalka. Under bröstet har jag en silikon bit, som en extra hud, för att inte det ska vara så tätt och skava mot BHn.

Nu är det endast 6 gånger strålning kvar, vilket känns underbart skönt. De sista åtta gångerna kallas Boost. Det är en extra stråldos som jag får på en mindre del av strålningsområdet där tumören har suttit. Detta för att ytterligare minska spridningsrisk och för att jag är under 40 år. Det verkar vara vi som genomgått en tårtbitsoperation som får Boost, men jag är inte helt säker på det.

Kan tänka mig att det kommer att gå åt några tuber till med Aloe Vera gel. Vilken tur att det finns!

3 kommentarer:

  1. Stackars dig så besvärligt och ont.Hoppas det snart blir bra.Och vad skönt att antalet behandlingar bara krymper.Det låter ju lite otäckt med strålning och cellgifter, men oj så långt dom kommit i forskningen.
    Jättekram till dig Annika.
    Helen

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig kämpe, som hela tiden hittar lösningar på dina problem. Härliga kort du skrivit till dina BC kompisar och tack för din hälsning till mig. Många kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort du gjort, med ett vackert budskap! Skönt att det snart är över med Umeåvistelsen. Har det blivit som kvinnan på terapiavdelningen sa; att det brukar bli stressigt mot slutet eftersom man vill hinna med allt man tänkt göra på arbetsterapin? Hinner du med alla projekt? Tråkigt att det har börjat irritera i huden, jobbigt! Håller med om att Aloe Vera är bra mot "bränna", svalkar skönt... Ha det bäst och kramar från oss!

    SvaraRadera