Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 31 augusti 2010

Besök på hotellrummet..

Ett steg att hjälpa forskningen är Rosa Bandet insamlingen. För mig är det viktigt att stödja forskningen, inte bara Bröstcancer utan självklart all cancer. Eftersom jag har en dotter vill jag gärna vara med och påverka. Jag tänker så klart mycket på min dotter och vad som kan drabba henne.

För ett tag sedan blev jag kontaktad utav Norrbottens-Kuriren. Varje år inför Rosa Bandet kampanjen i oktober gör de reportage om Bröstcancer och jag fick förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att ställa upp. Efter en stunds funderingar accepterade jag deras förfrågan och igår var det vår första träff.
Kändes förstås lite pirrigt att bli fotograferad och filmad. Det blev lite tagningar på mitt hotellrum, i terapin och kaffepaus med kompisar ute i foajén. Tanken är att det ska bli ett reportage i helgmagasinet C samt ett inslag i tv och webkanalen 24 Norrbotten, vilket kommer då att sändas någon gång i oktober. Lovar att meddela er exakt datum.

Det blev ett litet avbrott mellan inspelningar och intervjuer, så igår kväll gick BC gänget och jag till en restaurang i närheten. Vi åt och drack gott, fortsatte sedan kvällen i foajén. Kände mig rätt trött så jag bröt upp lite tidigare, strax innan 21.00.

Det blev en ny träff med reportageteamet i morse. De följde med mig till strålningen. Någon gång efter min hemkomst och avslutad behandling ska de sista bilderna tas och de sista frågorna ställas. Det kommer bli så spännande att se resultatet. Blev så väl omhändertagen av tjejerna (teamet) och all underrättad personal har visat stor förståelse och ställt upp med god min.
Stort tack till alla berörda.

Tyvärr blev det ingen date med Nisse, min läkare. Min tid blev ombokad till måndag eftermiddag istället. Jag ska göra en muga scint (hjärtundersökning) imorgon så han ville ha klart resultatet innan vår träff, samt att vi skulle få mer tid tillsammans för att gå igenom alla mina frågor.
Så mina frågor kvarstår och funderingarna också, men det är bara att stå ut i några dagar till.
Lyckligtvis ska jag till stan idag med en god vän och shoppa. Lättare att koppla bort tankarna när man gör något som man tycker är kul.

Har insett att jag inte kommer att hinna med allt, kniven kan jag kanske färdigställa hemma. Det är ju inte hela världen, jag har ju redan gjort en.:-)

2 kommentarer:

  1. Vad spännande och intressant att få se reportaget Annika.Vad duktig och modig du är som ställer upp.
    Kram,ha en bra vecka.
    Helen

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Härligt att du ställde upp, viktiga saker det där. Väntar med spänning på intevjuven.

    Länge sedan sist jag var in, vilket fint kort du gjort.Tänk så härligt att ha goda vänner att ge goda ord till.

    Kram till dig i Umeå, hoppas du snart får komma hem för gott till Ersnäs.

    SvaraRadera