Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 3 augusti 2010

Swisch.........



Om det var möjligt att höra dagen passera skulle det nog låta SWISCH...som ett jetplan som rusar fram över himlen.
Är glad att tiden här nere går fort för jag är ju inte här frivilligt. Vill medge att jag har KUL mellan all bedrövelse. De som bidrar till att jag känner så är så klart mina vänner.

Har verkligen saknat det sociala medans jag befann mig hemma och bristen på ork hindrade mig för att göra besök samt att ta emot besök. Nu har jag laddats med energi och min mun går i ett. Den pratar, sjunger, skrattar, ler men kan också vara tyst, eftertänksam och sorgsen.

Idag har varit en lyckans dag med besök av en kär vän som behandlats för bröstcancer och kämpar för att komma tillbaka. Härligt att träffa henne igen! Inte nog med det, efter min strålning idag fick jag ytterligare ett besök av en god vän hemifrån, vi for in till stan och fikade på ett mysigt café. Jättetrevligt!

Kvällens höjdpunkt var promenaden med mina två BC kompisar som också bor här just nu. Vi gick i ca. 1.5 timme. Vi passerade Gammlia och tog oss sedan runt motionsspåret. Det finns verkligen fina sträckor att motionera runt här i Umeå.
Kul att vi kan flåsa tillsammans, konditionen är verkligen på botten. Vi peppar varandra att röra på sig, det är viktigt att få lite frisk luft varje dag även fast man känner sig trött.

Har fått ont i armen, ska prata med onkologsköterskan om det imorgon. Det strålar ut från armhålan ut mot armbågen på insidan av armen. Ilar till riktigt ordentligt. Hon vet säkert vad man kan göra, hoppas att det inte blir så mycket värre.

Ser fram emot en god natt sömn, hoppas det inte låter "swisch"...

6 kommentarer:

  1. Vad underbart att du har det roligt mitt i det som måste vara så jobbigt - men du är ju också en helt fantastisk människa till att försöka vara positiv! Jag har föräldrarna på besök i veckan men hur ser det ut för dig mot slutet av nästa vecka? Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma med Monika! Såg på FB att kniven snart är klar. Kul! Ha det bäst, kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag är så otroligt glad för din skull att du kan ha trevligt fast du befinner dej där du egentligen inte vill vara, att du har trevliga vänner runt dej och att ni gör roliga saker. Många Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  4. Dina BC kompisar är nog minst lika glada att de har dig som sällskap Annika. Så härligt det måste vara att få dela en svår tid i livet med dig som verkligen vet hur man skrattar mitt i allt elände:)/Kramar från Clara

    SvaraRadera
  5. Perfekt att ha promenadkompisar som hjälper till att "tvinga" ut en när man känner sig lite trött och slö. Får man sen skratta gott på promenaden är det lite som medicin tror jag.
    Ha en fortsatt bra vecka Annika.
    KRAM Helen

    SvaraRadera
  6. Det låter som du har det lika"kul" som jag hade det. Visst känns det lite som semester? Mitt i allt elände. Men det är ju jobbigt att vara hemifrån.
    Kul att du också tyckte om Tapasrestaurangen.
    Ha det bra och ladda lite energi av alla trevliga vänner runt om kring.
    Kram Monica.

    SvaraRadera