Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 2 augusti 2010

Jaha..

..då satt man här på hotellrummet igen.
Helgen var kort och snabbt avklarad. Hann med en inspektering av min dotters kusins lilla hundvalp. Den var supersöt och supertrött. Det var så trevligt att träffa min svägerska med familj.

Ordnade lite med trädgården. Det känns inte lika roligt som tidigare eftersom jag befinner mig här nere. Ser ändå fram emot att skörda. :-)
Till middagen i söndags blev det en salig blandning från trädgården; broccoli, squash, fänkål, dill, mangold.....det kändes fantastiskt!

Sov jättedåligt natten lördag till söndag, endast 4 timmar. Tog en lång promenad med hundarna innan frukost. Orkade med dagen men på kvällen efter middagen tog det stopp. Gick och la mig tidigt.
Den här gången har jag packat med mina insomningstabletter, är dock lite rädd att ta dem allt för ofta. Vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till dem.

Resan idag var kul, träffade en BC kompis på bussen. Väl framme i Umeå hälsade jag på min pitekompis som fick sin sista cellgiftsbehandling idag. Jag fick en riktig obehagskänsla i kroppen av att gå in på den avdelningen, illamående. En rysning gick genom ryggraden. När jag suttit med henne en stund försvann det.

Tog en promenad på ca 1 timme och 20 minuter med H. Jag kom ihåg att stretcha den här gången, men stelheten gjorde sig påmind efter att jag hade suttit ned ett tag. Kommer väl gå som en sömngångare imorgon bitti, innan lederna är tillräckligt uppvärmda. Blir galen på denna benvärk!

Det är trevligt att vara här med alla vänner men jag längtar hem redan. Är säker på att den här veckan kommer att innehålla många fina, roliga och intressanta händelser. Har inga höga förväntningar utan jag försöker bara värdesätta det lilla.

Kampen fortsätter...

3 kommentarer:

  1. Jag tror det är viktigt att du tar insomningtabletterna, sömnen har ju också en läkande kraft. Skönt att du fick en härlig helg hemma! Vädret har ju varit bra för trädgårdsarbete, lite lagom varmt. Lycka till med kniven i veckan :) Vi hörs, ha det bäst och massor med kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag känner mig previlegierad som får min behandling nära där jag bor. Förstår att du längtar hem. Tänker på dig och skickar styrkekramar.

    SvaraRadera
  3. Skickar en massa kramar till dig.
    Helen

    SvaraRadera