Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 5 augusti 2010

Mörkret sänker sig..

över Umeå stad.

Tycker det är rätt mysigt när det börjar skymma lite på kvällarna. Jag tillhör dem som älskar att tända ljus men här på hotellrummet vågar jag inte göra det. Tänk om jag skulle glömma bort att släcka det...vill inte ens tänka på det...hu så hemskt. Längtar till imorgon när jag får mysa hemma och tända lite ljus.

Vårt BC kompisgäng växer, från tre till sex personer. Det är så roligt att lära känna dessa personer, det skapar trygghet och rutiner för oss alla.

Gårdagens regn gjorde att jag blev sittandes i slöjdrummet mest hela dagen. Kniven är snart komplett och färdig, håller på att behandla lädret. Ska bli spännande att se slutresultatet.
Det blev ingen promenad igår p.g.a. regnet så vi drack ett glas vin istället. Man ska njuta medans man kan.
Idag däremot blev det en lång promenad igen, känner mig rätt mör i kroppen men det är skönt att röra på sig.

Pratade med onkologsköterskan och jag ska se om min armvärk fortsätter över helgen, i så fall kommer jag att få träffa en sjukgymnast. Hade ont även igår kväll. Fick allergitabletter som jag ska testa mot min klåda, hoppas det hjälper, håller på att bli tokig. Strålningen går bra, börjar bli mer skör och öm i huden, men än så länge är det inga större problem med det.
Benen känns som vanligt men det känns ändå lättare att promenera.
Ibland kommer känslorna i obalans, man blir lätt påverkad av andras livsöden. Det är bra att man har sitt hotellrum som tillflykt för att ventilera och bearbeta sina intryck.

Imorgon får jag åka hem igen, då ska jag mysa och tända ljus.

3 kommentarer:

  1. Visst är det lite mysigt, när man kan börja tända ljus. Jag jobbar i natt och har just sett en otroligt fin solnedgång. Turkost och orange. Jag jobbar på sjukhuset i Ö-sund,högst upp. En otroligt fin utsikt. Nyss kom en liten månskära krypande upp.
    Nu har snart den här veckan också gott. Du är snart klar med dina Umeåveckor. Bra att du har trevliga människor runt dig. Då går tiden fortare.
    Ha en skön helg hemma,med massor av ljus:-)
    Kram från Monica.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en fin helg hemma, tänd många ljus:)
    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att veckan har varit bra, nu är det inte så länge kvar! Roligt att du börjar se slutet på knivtillverkningen, blir spännande att se resultatet. Ha en riktigt skön helg och de har ju lovat rätt OK väder så det är ju en bonus. Kramar och ha det bäst!

    SvaraRadera