Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 23 augusti 2010

Nu har jag äntligen beställt..



ett större växthus. :-)
Vad jag längtar tills det kommer. Jag lider däremot med min man som håller på att förbereda platsen där det ska stå. Det är ett tungt jobb. Ser fram emot att sedan inreda det. Har tänkt ha det som ett kombinerat växt och lusthus. Eftersom jag har kvar det lilla kan jag odla mer i det och sitta och njuta i det större. Hoppas att jag hinner inviga det redan i höst. Tänk er olika ljuslyktor som sprider värme och ljus i höstmörkret. Ska köpa ett litet element som en extra värmekälla.

Tycker att det har blivit så kallt ute nu. Samtidigt njuter jag av den svala, friska luften. Det är lättare att andas och det är skönt att slippa svettas hela tiden, det får jag nog av i alla fall.

Det nya växthuset känns som en god investering för mitt fortsatta tillfrisknande.

6 kommentarer:

  1. WOW så underbart, skulle också vilja ha ett sånt men har nog för litet intresse av odlingen.... brukar se Leila bakar när hon är på sitt torp där hon har ett sånt växthus hon bakar och fixar i, ser helt underbart ut... KRAM Lisbet

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att dina planer blir verklighet!
    Du kommer säkert att få det jättefint i detta nya "uterum". Roligt att läsa att det går bra för dig i Umeå, nu är det inte så långt kvar innan muck....
    Kram från Yvonne

    SvaraRadera
  3. Lite kul. Jag fick ett större växthus när jag fyllde 50. 1 år efter allt mitt elände med cellgift och strålning. Det ser lika ut som på bilden,men inte grönt:-)
    Man kan sätta mycket blomfrön på våren.
    Ha det så bra i Umeå. Snart klart.
    Kram Monica.

    SvaraRadera
  4. Härligt att du snart får ditt efterlängtade växthus! Skönt att också kunna nyttja det för lite höst- och vårmys.

    SvaraRadera
  5. Jag blir glad över att läsa om ditt växthus. Hoppas du kommer att trivas. Mitt har gett mig så mycket glädje även om det nu ej varit så välbesökt på ett tag. Lycka till!
    A-LH

    SvaraRadera
  6. Tycker det verkar jättemysigt med ett växthus, men eftersom mina fingrar INTE är gröna så skulle det nog bara utnyttjas som uterum.Och även då bör det väl innehålla lite blommor för hemtrevnadens skull.
    Hoppas du hinner använda ditt innan hösten är över.
    Kram och ha en bra vecka.
    Helen

    SvaraRadera