Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 23 augusti 2010

23:e augusti och skolstart.


Redan förra veckan bad min dotter att jag skulle följa med till skolan den första dagen. Hon ville att jag skulle stanna där hela dagen.
Igår kväll efter att hon hade duschat och gjort iordning kläderna för imorgon så kramade hon om mig och sa att hon hade ångrat sig, hon ville gå själv till skolan.

Hon hade nog funderat på det ett tag. Det är inte lätt att vara liten samtidigt som man vill och "måste" vara stor och cool. När jag tittade på henne imorse så märkte jag hur mycket hon har vuxit under sommaren. Hennes kläder avslöjade en mer tonårsattityd.

Ett nytt skolår har startat med läxor, skratt, svettiga gympakläder, kompisar och utmaningar.

Lilla Stora Gumman, jag älskar dig och jag önskar dig lycka till!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin skola, vilken klass börjar "lillstora" damen i?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. "Lillstora" damen börjar årskurs fem. En tid mellan barn och tonår.

    SvaraRadera
  3. Ja, tiden går... Kommer ihåg att jag fick besked om "lillstor-gummans" födelse när jag var i Nepal, det börjar bli några år sedan :) Själv så har jag inga barn på "dagis" längre i och med denna höst... Känns lite vemodigt... Hoppas att ni mådde bra i söndags efter festen. Det gjorde jag, men inte födelsedagsbarnet :) Ha det bäst och kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Idag har också jag skickat iväg en liten människa till årskurs fem. En kille har jag. Nu i sommar har jag verkligen märkt att att det är som du skriver, en tid mellan barn och tonår. Pre teen, så det förslår, men gullig och mysig ändå.

    Hoppas du får en strålande vecka tillsammans med dina bc-kompisar. I dubbel bemärkelse.

    Kramar

    Viktoria

    SvaraRadera